Archive

Year

Volume(Issue)

Issues

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    1-19
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    579
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

با توجه به اینکه قیمت تمام شده پول بیانگر مدیریت صحیح منابع و مصارف و هزینه های بانک می باشد و ریسک اعتباری بیانگر مدیریت پرداخت و وصول تسهیلات می باشد ارتباط این دو می تواند مبنای دقیقی برای بررسی کارآئی مدیران وعملکرد بانک باشد. جامعه آماری در این تحقیق بانک های ملی استان ایلام به تعداد 36 شعبه می باشد و نمونه آماری شامل 36 شعبه بود که نمونه گیری به روش سر شماری انجام شد. داده های تحقیق از صورت های مالی در 5 سال متوالی از سال 1394 تا 1398شعب بانک به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیر سون و اسپیرمن، رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافته های پژوهش حاکی از این است که بین ریسک اعتباری، مطالبات سررسیده، مطالبات معوق، مطالبات مشکوک الوصول، نوع وثائق مطالبات مشکوک الوصول، سن تقویمی مطالبات مشکوک الوصول با قیمت تمام شده پول در بانک ملی استان ایلام رابطه مستقیم و بین وصول مطالبات با قیمت تمام شده پول رابطه معکوس وجود دارد. از آنجایی که بین ریسک اعتباری با قیمت تمام شده پول رابطه وجود دارد به مدیران بانک پیشنهاد می شود که اهداف راهبردی بانک در زمینه کاهش ریسک اعتباری بایستی بیشتر معطوف به وصول به ترتیب مطالبات مشکوک الوصول، مطالبات معوق و مطالبات سررسیده باشد تا میزان هزینه ی مطالبات مشکوک الوصول در بانک کاهش یابد و نوع وثائق نیز در پرداخت و وصول مطالبات مد نظر قرارگیرد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 579

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    1-14
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    516
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

با توسعه مفاهیم مرتبط با بازاریابی، نگرش سازمان ها به مشتریان در جهت ایجاد روابط پایدار نیز در مسیر تغییر قرار گرفته است. بانک ها و موسسات اعتباری نیز از این قاعده مثتثنی نیستند. در این میان بیشتر سازمان ها توجه خود را بر پیاده سازی صرف نرم افزار معطوف داشته اند که خود باعث ایجاد مشکلات فراوانی به دلیل عدم توجه به زیرساخت فرآیندی آن شده است. این مهم ضرورت تدوین فرآیندهای مرتبط را آشکار می سازد. مطالعه ادبیات تحقیق و پیشینه سایر تحقیقات منجر به شناسایی 15 متغیر در قالب 5 بعد اصلی آمادگی فناوری اطلاعات و ارتباطات، آمادگی سازمانی، آمادگی منابع انسانی، آمادگی محیط خارجی و در نهایت آمادگی اطلاعاتی گردید. پژوهش مورد نظر از نوع پیمایشی بوده و در ادامه با استفاده از ابزار پرسشنامه نسبت به اخذ نظرات 102 کارشناس در سطح شبکه بانکهای خصوصی اقدام و با استفاده از آزمون هایی نظیر کولموگروف – اسمینروف، t تک نمونه ای و فریدمن این گونه نتیجه گیری شد بانکهای خصوصی کشور از آمادگی لازم جهت پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برخوردار است. این آمادگی در حوزه های سازمانی، زیرساخت ICT، اطلاعتی و نیروی انسانی بوده ولی محیط خارجی سازمان از آمادگی لازم در این عرصه برخوردار نبوده و نیازمند توجه بیشتر است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 516

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    15-30
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    387
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف از این تحقیق بررسی تاثیر متغیرهای مکانی، زمانی و حمل و نقل شرکت های صنعتی بر عملکرد محیطی زنجیره تامین میباشد. این تحقیق در زمرة تحقیقات توصیفی _ پیمایشی و از نوع تحقیقات کاربردی قرار دارد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان کارکنان شرکت های صنعتی صادر کننده می باشند. روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت غیر احتمالی در دسترس می باشد و حجم نمونه از فرمول کوکران و برابر با 203 می باشد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها کلیه فرضیات تحقیق پذیرفته شدند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    20-38
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    602
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

علم مالی در سال های اخیر به علت رشد و توسعه روزافزون شرکت ها و پیچیده تر شدن اقتصاد، توسعه بدیلی یافته است و سرمایه گذاران، مدیران، وام دهندگان مراجع دولتی و سایر رقبا از تجزیه و تحلیل های خروجی مالی بهره فراوان می برند. ابداع روش های نوین برای تجزیه و تحلیل نسبت های مالی کاربرد وسیعی پیدا کرده و منجر به ارائه دیدگاهی جدید به مشکلات و راه حل های آنها شده است. با عنایت به این موضوع، هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی مدلی برای سنجش و ارزیابی نرخ بازده دارایی ها(بهره وری) و عوامل مرتبط با آن یعنی حاشیه سود(اثربخشی) و گردش دارایی ها(کارآیی) برای تمام شرکت های بیمه دارای مجوز از سازمان بیمه مرکزی با استفاده از منحنی هموگرافیک می باشد. روش های آماری بکار گرفته شده در این تحقیق، به عنوان یک هدف فرعی، شامل ضریب همبستگی پیرسون و ضریب همبستگی جزئی است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که یک رابطه معناداری بین ROA با حاشیه سود و گردش دارایی ها وجود دارد. شایان توجه است که نتایج نشان داد ROA در شرکت های بیمه بیشتر متاثر از حاشیه سود است تا گردش دارایی ها.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 602

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    2020
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    31-40
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    800
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

The purpose of this study was to identify knowledge management practices among educational staff in the city of Osco. The method of this research is of a qualitative type in which a phenomenological approach was used. The participants were selected from among the secretaries of education in the city of Osco. A purpose-based sampling method was conducted with 17 participants. The main method of data collection is unstructured and in-depth interviews. The methodology of analyzing the guideline is the researcher's guide to this study. The data obtained from the analysis of interviews about the use of knowledge management in the education of the city of Osco in six components of knowledge acquisition, knowledge storage, knowledge transfer, knowledge generation, application of knowledge and knowledge development were collected and analyzed using a quantitative method And analyzed. According to the findings of this study, the rate of application of knowledge acquisition, knowledge storage and knowledge transfer components in the education of the city of Oskoo is acceptable and acceptable, but the amount of application of knowledge production components, the use of knowledge and the development of knowledge in an undesirable and unacceptable level is. According to employees in OECD education, knowledge is not produced at all, and is never developed, and at the same time, knowledge is stored, acquired, and transferred to students in OECD education. Therefore, it is necessary to explain the importance of knowledge generation, knowledge utilization and knowledge development among the education staff of the city of Osco.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 800

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    39-63
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    374
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف از این تحقیق بررسی تاثیر عوامل موثر بر موبایل مارکتینگ صنعتی بر اثرات آن در فروش شرکت های صنعتی با میانجی گری محتوای رسانه های اجتماعی و عملکرد شرکت صنعتی میباشد. این تحقیق در زمرة تحقیقات توصیفی _ پیمایشی و از نوع تحقیقات کاربردی قرار دارد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان شرکت های صنعتی دارای شبکه های اجتماعی فعال می باشند. روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت غیر احتمالی در دسترس می باشد و حجم نمونه از فرمول کوکران و برابر با 197 می باشد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار pls کلیه فرضیات تحقیق پذیرفته شدند و به این نتیجه رسیده شد که عوامل موثر بر موبایل مارکتینگ صنعتی بر اثرات آن در فروش شرکت های صنعتی با میانجی گری محتوای رسانه های اجتماعی و عملکرد شرکت صنعتی تاثیر معناداری دارند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 374

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    41-67
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    502
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

بخش خصوصی نقش مهمی را در گسترش و بهره برداری از تولید برق در اکثر کشورها، به خصوص کشورهایی که بازار آزاد برق دارند، ایفا می کند. سیاست گذاران وظیفه دارند تا از طریق سیاست گذاری های خود، بخش خصوصی را در جهت سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این بخش ترغیب کنند تا موجب رفاه بیشتر جامعه شود. متقابلا، وظیفه کارگزاران خصوصی این است که خود را در برابر ریسک های موجود در این بخش از جمله ریسک نظارتی، عدم اطمینان از قیمت سوخت، در دسترس بودن منابع طبیعی، عدم اطمینان تقاضای برق، قیمت گرفتن و ذخیره کربن دی اکسید و غیره محافظت کنند. به جای توجه صرف به هزینه های پروژه بهتر است که بر معیار ریسک تمرکز نمود. همچنین سرمایه گذاران خصوصی می توانند از تنوع به عنوان یک استراتژی برای کاهش ریسک استفاده کنند. در این مقاله مروری بر کاربردهای اصلی و چالش های بهینه سازی پرتفوی برای دو عامل اصلی بخش خصوصی، یعنی سرمایه گذاران و مدیران ارائه شده است. با مرور مقالات و ادبیات پیشین نتیجه گیری شد که اولا، اطمینان بیش از حد به داده های تاریخی و تحلیل های آماری برای پیش بینی رفتار آینده قیمت ها و تغییرات آتی آن، به ضرر تحلیل های ساختاری است. دوم، تکنولوژی های تجدیدپذیر که جزء جدایی ناپذیر تکنولوژی های تولید انرژی برق هستند و نقش مهمی در کاهش ریسک پرتفوی تولید برق دارند و این مسئله به دلیل داده های ناکافی و پیچیدگی محاسباتی تا حد زیادی در محاسبات پرتفوی نادیده گرفته شده است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

دادیار بهاره

Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    64-83
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    403
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر برعملکرد موزه ها با تاکید بر نقش متغیر میانجی مسئولیت اجتماعی است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده توصیفی – پیمایشی است. برای دستیابی به این هدف، نمونه ای از کارشناسان موزه مجموعه سعد آباد، انتخاب و مورد پیمایش قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش 150 نفر از کارشناسان موزه مجموعه سعد آباد هستند و حجم نمونه 108 نفر به روش تصادفی ساده، تعیین و انتخاب شده اند. داده های گردآوری شده با روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهد که مدیریت کیفیت فراگیر برعملکرد موزه ها، مدیریت موزه ها، فرایندهای اداری موزه ها، بازدید از موزه، اعمال استانداردهای فیزیکی وتوسعه فیزیکی، شاخص کودکان و نوجوانان و خلاقیت و نوآوری تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان می دهد که مدیریت کیفیت فراگیر بر مسئولیت اجتماعی تاثیر دارد و مسئولیت اجتماعی رابطه بین مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد موزه را میانجی گری می کند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 403

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    68-87
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    814
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مدیریت دانش یکی از مهم ترین منابع رقابتی برای هر سازمان محسوب می شود. به نحوی که بسیاری معتقدند که شرکت هایی که بتوانند هرچه سریعتر دانش را کسب و به مرحله کاربردی برسانند در یک بازار رقابتی موفق تر خواهند بود. امروزه رقابت به سطح زنجیره های تامین منتقل شده است و شرکت ها برای بهبود عملکرد این زنجیره ها از ابزار مدیریت دانش استفاده می کنند. این پژوهش به دنبال بررسی نقش زیرساخت های مدیریت دانش در بهبود عملکرد زنجیره تامین فروشگاه های زنجیره ای می باشد. جامعه آماری ٣ ٧ ٥ و نمونه آماری ١ ٨ ٥ نفر از مدیران و کارکنان این شرکت می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی می باشد. در این پژوهش برای بررسی پایایی از آلفای کرنباخ استفاده شده است. ابزار جمع آوری دادع ها پرسشنامه ی محقق ساخته بود و برای تحلیل داده ها از نرم افزار SMART PLS بهره گرفته شد. یافته های پژوهش نشان داد که متغیر منابع انسانی، فرهنگ سازمانی و فناوری به ترتیب بیشترین تاثیر را بر عملکرد زنجیره تامیین داشته است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 814

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    84-95
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    579
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

امروزه صنعت گردشگری شهری در دنیا به یکی از منابع مهم درآمدی و یک فعالیت عظیم اقتصادی تبدیل گشته است. به نحوی که بسیاری از برنامه ریزان و سیاستگذاران توسعه از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می کنند. گردشگری شهری می تواند باعث تحولاتی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی در یک جامعه شود. بطوریکه با گسترش این صنعت می توان باعث ایجاد درآمد، استقلال و بالا بردن اقتصاد یک منطقه شد. البته اگر به صورت برنامه ریزی شده و با مدیریت مطلوب باشد. بر این اساس گسترش گردشگری در مناطق شهری می تواند منجر به ایجاد زمینه های مناسب در جهت ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و در بلند مدت، منجر به توسعه گردد. لذا تبیین، جایگاه و نقش فعالیت های مکمل در فرآیند توسعه بیش از پیش توجه می گردد. درهر جهت برای تاثیر گردشگری در مناطق شهر چالوس، متناسب با مبانی نظری و فرضیات تحقیق، شاخص های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند، که در این قسمت با توجه به استفاده از آزمون های آماری مختلف از جمله، آزمون های اسکویر، آزمون یومن ویتنی، مبتنی بر تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق در منطقه مورد مطالعه پرداخته می شود.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 579

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    88-104
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    839
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

از جمله پدیده های جدیدی که با ترکیب تکنولوژی های گوناگون ارتباطی امروزه به وجود آمده، شبکه های اجتماعی مجازی است. تمایل استفاده از تکنولوژی شبکه های اجتماعی آنلاین، پدیده اجتماعی را بیان می کند که به تعاملات در میان کاربران وابسته است و تمایل استفاده از فناوری های روز به مفهوم تمایل گروهی از افراد به ادامه استفاده از آن تکنولوژی با یکدیگر است. متخصصان و شرکت ها می توانند از شبکه های اجتماعی آنلاین برای ارتباطات بازاریابی، توسعه محصول، آشنایی با افراد دیگر در همان رشته، به روز کردن اطلاعات تخصصی و و برقراری روابط بازاریابی استفاده کنند. شرکت ها از رسانه های اجتماعی از جمله سایت های شبکه اجتماعی، با هدف افزایش ترافیک وب سایت خود، ایجاد روابط مستقیم با مشتریان، شناسایی فرصت های کسب و کار جدید، توزیع محتوا، ایجاد جوامع برندی و جمع آوری بازخورد از مشتریان استفاده میکنند. با افزایش رقابت در دنیای امروز، نیاز سازمان ها به استفاده از رویکردی مشتری محور در استراتژی بازاریابی شان، به طور چشمگیری افزایش یافته است. شرکت ها یاد گرفته اند که جذب مشتری کار سختی نیست، اما تبدیل آن ها به مشتریان وفادار به سازمان کاری بس مهم و دشوار است. امروزه تحقیقات نشان داده اند که رضایت مشتریان دیگر کافی نیست، بلکه آن چه مهم است نگهداری مشتریان و افزایش وفاداری آن هاست. مشتری تنها تا زمانی وفادار خواهد ماند که احساس کند ارزش بهتری را دریافت کرده است. پژوهشگران شبکه های اجتماعی و رسانه را به عنوان نموداری از روابط و تعاملات، میان گروهی از افراد تعریف می کنند که اغلب واسطه ای برای گسترش اطلاعات، ایده ها و تاثیر میان اعضاست. بیشتر سرویس های تحت وب SNM، ابزارهایی برای تعامل آنلاین فراهم می کند که به اشتراک گذاری ایده ها، فعالیت ها، وقایع و علایق را درون شبکه های فردی را امکان پذیر می سازد. بازاریابی ویروسیSNM شکل خاصی از بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی است که تبادل باورهای مطلوب مصرف کنندگان را در مورد محصولات / سرویس ها، شرکت ها و یا برندها را تشویق و امکان پذیر می سازد. همچنین این بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی موجب انتقال پیغام های تشویقی به اقوام و دوستان بر روی سایت های SNM می شود. هدف اندازه گیری اثر ویروسی سایت های SNM بر روی تمایل خرید محصول/خدمت بر اساس تئوری کنش عقلایی، مدل پذیرش اطلاعاتی و ریسک ادارک شده است. این رویکرد به پژوهشگران و کارورزان این امکان را می دهد که برای سود بردن از بازاریابی ویروسی SNM، دانش خود را تعمیق دهند با توجه به مطالب مطرح شده، پژوهشگر در این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سوال است که، آیا بازاریابی ویروسی شبکه اجتماعی و رسانه بر تمایل خرید مصرف کنندگان تأثیر دارد؟

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 839

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    2020
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    96-110
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    3331
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

The purpose of this research is to exam the effect of Strategic Human Resource Management on organizational Performance through the mediating role of Entrepreneurial Orientation. This research is an applied research in its objective and descriptive-survey method in correlational type. Statistical society of this study included 200 personnel of the governorate of North Khorasan, that all of them were selected as a sample because of the limited and availability of statistical society. The research data collection tools were the library method and questionnaires. Also, to assess the validity and reliability of the research tool, the expert opinion and Cronbach's alpha method are used. Spss 22. 0 and pls3 softwares were used to analyze the findings and design the model. The results of this study indicate that Strategic Human Resource Management have positive and significant effects Entrepreneurial Orientation, and both of them have positive and significant effects on organizational Performance. The role of Entrepreneurial Orientation as a mediator variable was also confirmed. According to the results of this research, it is suggested that organizations use strategic human resource management, and identify the factors affecting the strengthening of the entrepreneurial orientation and through this, increase their performance.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 3331

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    105-116
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    582
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در این تحقیق با عنوان بررسی عواملی که منجر به ایجاد فشار روانی در بین پرسنل شده و تاثیر آن بر بهره وری عملکرد پرسنل، تلاش شده است که مهمترین عوامل موجد فشار روانی و همچنین تاثیر افزایش این فشارها بر بهره وری فردی پرسنل درسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قرار گیرد و با شناسایی اهمیت این عوامل، پیشنهاداتی جهت بهسازی این فشارها و تاثیر آنها بر بهره وری فردی پرسنل ارائه گردد. در این راستا به بررسی میزان فشار روانی پرسنل از طریق شاخص هایی که از تحقیقات انجام شده توسط هلمز و راهه و ساراسون استخراج شده و بررسی میزان بهره وری عملکرد کارکنان از طریق شاخصهایی که از اجماع نظر دانشمندان بر روی بهره وری حاصل شده بود پرداخته و میزان همبستگی بین این دو متغیر بررسی شد. ضمنا برای مشخص نمودن اعتبار پرسشنامه از آزمون اعتبار پرسشنامه استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و محاسبه ضریب همبستگی بین هر زوج از «ضریب همبستگی اسپیرمن» استفاده شده است. نتایج حاصل در رابطه با وجود همبستگی بین هر یک از متغیرهای فرعی فشارهای عصبی یعنی ابهام نقش و تعارض نقش، حوادث زندگی، ساختار سازمانی و عدم حمایت سازمانی با بهره وری در سطح کل سازمان نشان می دهد که بهره وری پرسنل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همبستگی معنی داری با هریک از متغیرهای ابهام نقش و تعارض نقش، حوادث زندگی، ساختار سازمانی و عدم حمایت سازمانی دارد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

رضایی شعیب

Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    111-131
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1019
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

این مقاله با تمرکز بر تحقیقات صورت گرفته و منتشر شده در معتبرترین نشریات حسابداری، به بررسی پژوهش های صورت گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی/پایداری و حسابداری مدیریت پرداخته است. به عبارت دیگر با تمرکز بر ادبیات موضوعی این حوزه (پایداری و مسئولیت اجتماعی شرکتها و حسابداری مدیریت)، بر فرصتهای مربوط به پژوهش های آتی تأکید شده که احتمالاً می تواند دامنه وسیعی از علاقه مندان به رشته حسابداری مدیریت را به خود جذب کند. پیمایش صورت گرفته در ادبیات موضوعی حوزه پایداری/مسئولیت اجتماعی و حسابداری مدیریت نشان می دهد، تمرکز عمده پژوهش ها در این زمینه بر ادغام پایداری و اجزای آن در سیستم های کنترل مدیریت است؛ نیز با توجه به ماهیت مفهوم پایداری و تعاریف گوناگون از آن، روش اصلی استفاده شده در این پژوهش ها به شکل مطالعه موردی و نظرسنجی با تعداد نمونه های کم و مطالعات آرشیوی بوده که تمرکز اصلی، بحث جبران خدمات است. به علاوه حجم قابل ملاحظه ای از ادبیات، در خارج از حوزه سنتی ادبیات حسابداری منتشر شده است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    5
  • Issue: 

    17
  • Pages: 

    117-136
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    675
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مشارکت مشتری، فرآیند تعامل با مشتریان از طریق کانال های مختلف ارتباطی و تقویت رابطه با آن هاست. این مقاله مشکل بخش بندی تحقیقات مشارکت مشتری و آشفتگی های موجود در مجموعه اصطلاحات را مخاطب قرار داده است و تفاسیر، اشکال، و مدل های مشارکت مشتری موجود را مورد بحث قرار داده و آنها را با سایر دسته بندی های بازاریابی برای تشخیص منشأ شناخت های مشارکت مشتری مجزا در رشته بازاریابی مواجه می کند. مقاله دانش مشارکت مشتری را با انطباق رویکرد یکپارچه سازی رده بندی کرده و سهم ها را از جریانات موازی جمع آوری کرد که در تحقیق مشارکت مشتری پیشین تکامل یافته بودند، مکمل این جریانات را پیشنهاد کرد. شناخت مشارکت مشتری یکپارچه شده، که در این مقاله ارائه می گردد، پایه تفسیر رفتاری بوده و با عوامل نگرش رفتار مشتری غنی می گردد که در معرض چشم انداز چندبعدی و نگرشی است. در نتیجه، محققین سنخ شناسی اشکال مشارکت مشتری (انواع) شامل ارتباطات مشتریان، شکایات مشتریان و همکاری مشتری را پیشنهاد کردند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 675

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button