Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    56
  • صفحات: 

    9-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1589
  • دانلود: 

    1193
چکیده: 

در این پژوهش با توجه به مبانی نظری پژوهش به بررسی آسیب شناسی نظام جبران خدمات در ناجا پرداخته شد. روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. همچنین یافته های پژوهش، حاصل مطالعه ای است که به کمک مصاحبه های کیفی و داده های کمی از طریق توزیع پرسشنامه بین 250 نفر از کارکنان معاونت نیروی انسانی ناجا صورت گرفته است. نمونه گیری نیز در بخش کیفی قضاوتی و در بخش کم یبه صورت تصادفی طبقه ای انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داد هها در بخش کیفی توسط روش گرندد تئوری و بارتلت برای بررسی کفایت نمون هگیری KMO و در بخش کم یاز آزمون Maxqda از طریق نرم افزار تک نمون های t و تشخیص معتبر بودن داد هها و همچنین برای بررسی سوال های پژوهش از آزمون های آماری استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد Spss و فریدمن استفاده شده است. برای تحلیل کمی از نرم افزار که در حوزه های حقوق و دستمزد و پاداش در نظام جبران خدمت ناجا آسیب قابل توجهی وجود ندارد و کارکنان از وضعیت پرداخت و پاداش رضایت متوسط دارند. اما در حوزه های خدمات رفاهی و بهداشت و سامت نظام جبران خدمت در ناجا آسیب پذیری وجود دارد و کارکنان از وضعیت این شاخص ها در سازمان ناراضی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1589

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1193 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ترشیزی فاروجی هادی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    56
  • صفحات: 

    39-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    582
  • دانلود: 

    561
چکیده: 

از جمله مسائلی که مدیران سازمان ها به آن توجه دارند، عملکرد کارکنان است. سرمایه اجتماعی در سازمان ها کی منبع بالقوه قدرتمند برای بهبود عملکرد سازمانی است. از سوی دیگر، نیرومندی نیز منجر م یشود که کارکنان از همان ابتدا تلاش های جدی تری را از خود نشان دهند و عملکرد بهتری در محیط کار داشته باشند. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی درون سازمانی بر عملکرد کارکنان، با نقش تعدی لکننده نیرومندی بر نیروهای یگان ویژه ثامن الائمه شهر مشهد م یباشد. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، پیمایشی-توصیفی است. جامعه آماری نیز شامل نیروهای یگان ویژه ثامن الائمه شهر مشهد است. از این میان، با استفاده فرمول کوکران، تعداد 169 نفر از کارکنان با استفاده از روش نمون هگیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. جهت سنجش متغیرهای سرمایه اجتماعی، ) درون سازمانی، عملکرد شغلی و نیرومندی، به ترتیب از پرس شنامه های کارملی و همکاران ) 2009 پاترسون ) 1922 ( و شیروم ) 2003 ( استفاده شد. پس از تأیید روایی و پایایی این پرسشنامه ها، نسبت به توزیع آنها میان اعضای نمونه اقدام گردید. داده های به دست آمده از پرس شنامه ها، با استفاده از روش مدلی ابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که سرمایه اجتماعی درون سازمانی هم بر عملکرد نیروهای یگان ویژه تأثیر دارد و سرمایه اجتماعی درون سازمانی بر نیرومندی کارکنان تأثیر دارد. نیرومندی کارکنان بر عملکرد نیروهای یگان ویژه تأثیر دارد. به گون های که کارکنان با سرمایه اجتماعی بالاتر، در صورتی که انرژی بالا و انعطاف پذیری ذهنی بالاتری هنگام کار داشته باشند، عملکرد بهتری خواهند داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 561 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    56
  • صفحات: 

    63-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    307
  • دانلود: 

    670
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی رابطة بین فضیلت سازمانی و بهره وری منابع انسانی م یباشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-همبستگی بوده و ب هصورت میدانی انجام گرفته است. جامعة آماری شامل مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه نیز برابر با 214 نفر تعیین شد. به این منظور از پرس شنامة فضیلت سازمانی کارمون و همکاران ) 2004 ( و پرس شنامة محقق ساخته استفاده گردید. که روایی آن توسط روایی محتوا و پایایی آن به وسیله ضریب استفاده شد 0 بوده است و تحلیل داده ها بوسیله / 0و بهره وری 889 / و ضریب آلفای کرونباخ فضیلت سازمانی 827 آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و ضریب همبستگی اسپیرمن وآزمون فریدمن انجام گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین فضیلت سازمانی و مؤلفه های آن با بهره وری رابطه وجود دارد. همچنین براساس آزمون 2 در رده پنجم و پایانی قرار / 3دراولویت اول و صداقت با ضریب 47 / فریدمن، خوش بینی باضریب 60 دارد. درنتیج هک مترین رابطه را با بهر هوری در ناجا دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 307

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 670 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    56
  • صفحات: 

    79-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1361
  • دانلود: 

    705
چکیده: 

در پژوهش حاضر به بررسی اثر نوآوری باز بر عملکرد سازمانی با تبیین نقش سرمایه اجتماعی، خدمت گرایی و خلاقیت کارکنان در فروشگاه های زنجیره ای اتکا پرداخته می شود. تحقیق حاضر از لحاظ روش، تحقیقی پیمایشی و از لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی/ توسعه ای است. جامعه مورد بررسی کارکنان فروشگاه زنجیره ای اتکا در شهر تهران می باشند که تعداد آنها بیش از 2000 نفر می باشد، به عنوان جامعه آماری نامحدود در نظر گرفته می شوند. همچنین جهت نمونه آماری با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران برای جامعه محدود و بادرصدی بیشتر 420 نفر در نظر گرفته شد که به دلیل مسائلی مانند مشکل پرنشدن برخی پرسشنامه ها 409 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که روایی )سازه و محتوایی( و پایایی )کرونباخ 7 درصد( آن به اثبات رسیده است. آزمون فرضیه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات 8( انجام شده است. نتایج حاصل نشان می دهد در فروشگاه های / ساختاری و نرم افزار لیزرل )نگارش 7 زنجیره ای اتکا، نوآوری باز بر سرمایه اجتماعی سازمان تأثیر گذار است، همچنین سرمایه اجتماعی در دو بعد وسعت ارتباط و ارزش های مشترک بر خدمت گرایی کارکنان تأثیرگذاراست ولی در بعد اعتماد بر خدمت گرایی آنان اثر گذار نیست. سرمایه اجتماعی بر خلاقیت کارکنان تأثیر گذار نیست، البته در بعد فرهنگ اعتماد می تواند موجب افزایش خلاقیت کارکنان گردد. و در نهایت، خلاقیت و خدمت گرایی کارکنان بر عملکرد سازمانی در فروشگاه های زنجیره ای اتکا تأثیر می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1361

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 705 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    56
  • صفحات: 

    105-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    865
  • دانلود: 

    615
چکیده: 

نیروی انتظام یبه عنوان نهادی سازمانی افته در فرآیند تولید امنیت م یکوشد با مشارکت دادن مردم و جامعه در این راستا گام های مؤثری بردارد که این امر محقق نخواهد شد مگر در سایه جلب اعتماد اجتماعی. اعتماد، مهمترین عامل در روابط اجتماعی و جذب همکاری و همیاری عموم یبا پلیس محسوب م یشود. پلیس جامعه محور، الگوی جدید پلیسی است که در آن امنیت، با مشارکت مردم صورت می پذیرد. هدف اصلی آن، کاهش جرم و ارتقای احساس امنیت در جامعه است. حال سوال این است که؛ چه رابطه ای بین اعتماد اجتماعی و موفقیت سازمانی پلیس در جمهوری اسام یایران وجود دارد؟ این مقاله به روش کیفی سعی کرده است تا رابطه فوق را تجزیه و تحلیل نماید. یافته های تحقیق نشان م یدهد بین اعتماد اجتماعی و موفقیت سازمانی پلیس ارتباط معناداری وجود دارد. همراهی و همکاری پلیس در مسائل اجتماعی و حضور آنها در مشکلات عموم یمانند زلزله و سیل و اقدامات فراسازمانی آنها، راه را برای افزایش اعتماد اجتماعی باز م یکند. نتیج هگیری مبحث این است که؛ تقویت روحیه همکاری پلیس با مردم مستلزم آموزش ضمن خدمت کارکنان م یباشد؛ بنابراین پیشنهاد م یشود پرسنل ناجا از طریق آموزش های ضمن خدمت، با این امور بیشتر آشنا شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 865

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 615 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    56
  • صفحات: 

    127-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    990
  • دانلود: 

    801
چکیده: 

امروزه ضرورت توجه سازما نها بر بهبود عملکرد، اثربخشی و رضایت ذینفعان، به ویژه در سازمان های پلیسی، یک اصل بسیار مهم به شمار میرود. از طرفی منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه سازمان ها بیشترین نقش را در راستای تحقق اهداف و رسالت سازمانی بر عهده دارند. بنابراین توجه به مؤلفه های تأثیرگذار بر افزایش اثربخشی منابع انسانی که به افزایش عملکرد سازمان می انجامد، از جمله تقویت مهارت های ارتباطی کارکنان، یک ضرورت اساسی محسوب می گردد. هدف از انجام این پژوهش، شناخت رابطه مهارت های ارتباطی کارکنان با اثربخشی یگان های اجرایی پلیس استان البرز می باشد. مطالعه حاضر از نظر داده ها کمی و از نظر اهداف کاربردی و از نظر ماهیت مطالعه همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان اجرایی پلیس استان البرز تشکیل می دهند که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده و بهره گیری از فرمول کوکران، تعداد 98 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش را به ترتیب پرسش نامه 26 سئوالی مهارت های ارتباطی کارکنان و 14 سئوالی اثربخشی تشکیل داده است. روایی هر دو ابزار بوسیله روایی صوری تأیید و اعتبار آنها به وسیله آلفای کرونباخ به ترتیب 78 % و 77 % محاسبه گردید و داده ها با استفاده از آزمون های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که، بین ابعاد مهارت های ارتباطی کارکنان و اثربخشی یگان های اجرایی پلیس البرز رابطه معناداری وجود دارد و میزان همبستگی آن در آزمون فرضیه اصلی معادل 788 /. نشان داده شده است. نتایج بیانگر این است که پلیس می تواند با تقویت مهارت های ارتباطی کارکنان در رده های اجرایی استان البرز، میزان اثربخشی آنها را در راستای تحقق اهداف سازمانی افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 990

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 801 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button