هدف تحقیق حاضر ارزیابی کیفیت دوره های آموزشی مؤسسات ارائه دهنده خدمات ا,وزشی به شرکت ایران خودرو با استفاده از الگوی (CIPP) در سال های 79 و 80 است. این تحقیق از نوع ارزیابانه است. جامعه آماری از پنج زیر جامعه 1) آموزش دیدگاه 2) سرپرستان 3) مدیران ادارات 4) مدرسان، و 5) مدیران اجرایی مؤسسات آموزشی تشکیل شده است. نمونه مورد بررسی شامل 528 کارمند، 126 سرپرست، 9 مدیر اداره، 8 مدیر اجرایی، 72 مدرس و 8 مؤسسه آموزشی است. روش نمونه گیری شمارش کامل افراد و از نوع تصادفی طبقه ای است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه و فرم مصاحبه بوده است. روش آماری 1) مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و 2) شرکت کنترونیک؛ در زمینه کامپیوتر 1) شرکت داده پردازی و 2) انستیتو ایز ایران؛ در زمینه اداری مالی بازرگانی 1) مؤسسات مطالعات و پژوهش های بازرگانی و 2) انجمن حسابداران خبره ایران؛ در زمینه مدیریت و سرپرستی، سازمان مدیریت صنعتی؛ و سرانجام در زمینه زبان انگلیسی، لینگافن همگی در سطح نسبتا مطلوب ارزیابی قرار دارند.