مقدمه: دروس علوم پایه یکی از پایه های اساسی دانش پزشکی است که بخش عظیمی از برنامه آموزش پزشکی به آن اختصاص دارد. آموزش این دوره باید به گونه ای باشد که دانشجویان ارتباط مطالب با حرفه پزشکی و کاربرد آن ها در عملکرد بالینی را به روشنی درک کنند. علم آناتومی بخشی از علوم پایه است که در آن دانشجویان با واژه های اولیه زبان پزشکی آشنا می شوند، برای اغلب آن ها آناتومی یادآور آموزش مطالبی در مورد استخوان های بی جان و تشریح قسمت های مختلف یک جسد است؛ در حالی که اگر دانشجویان نتوانند ساختارهای آناتومیک و نحوه کارکرد آن ها را در یک فرد سالم و زنده مشاهده کنند، آموزش آناتومی هیچ ارزشی نخواهد داشت.از طرف دیگر، فهم عمیق و دقیق مطالب رشته ارتوپدی که با جراحی اندام ها و ستون فقرات سروکار دارد، نیازمند دانستن کامل آناتومی اندام ها و ستون فقرات در حین اعمال جراحی یا ویزیت بیماران در درمانگاه، اورژانس و نیز بر بالین بیماران بستری می باشد. دانشجویان پزشکی در سال های اول و دوم دوره تحصیل خود علوم تشریح را می گذرانند و در سال پنجم وارد بخش ارتوپدی می شوند. اکثر اساتید ارتوپدی در هنگام توضیح مطالب در کلاس ها، راند بخش ها، درمانگاه و اتاق های عمل ارتوپدی، با مشکل فراموشی مطالب آموخته شده آناتومی در دانشجویان پزشکی مواجه می شوند و امکان آموزش دوباره مطالب آناتومی، به علت کمبود زمان حضور دانشجویان در این بخش ها (یک ماه) و تراکم مطالب بالینی نیست...