مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

149
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

92
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی-فردی موثر بر توانمندی روان شناختی و خلاقیت فردی

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 144

چکیده

 زمینه و هدف: توانمندی روان شناختی و خلاقیت فردی از جمله عوامل مهم در بهبود عملکرد شغلی محسوب می شود و راهکارهای بهبود و ارتقاء آن بسیار حایز اهمیت و شایان توجه است و لذا هدف از پژوهش حاضر ارایه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی-فردی موثر بر توانمندی روان شناختی و خلاقیت فردی بود. روش کار: این تحقیق به لحاظ هدف, کاربردی و از نظر رویکرد آمیخته(کیفی-کمی) می باشد. در بخش کیفی از روش پدیدارشناسی و در بخش کمی, توصیفی از نوع همبستگی (معادلات ساختاری) است. جامعه ی آماری در بخش کیفی شامل نخبگان حوزه روان شناسی سازمانی و مدیران منتخب ادارات ورزش و جوانان می باشد(نمونه گیری هدفمند) که مصاحبه تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت (10 نفر). جامعه آماری در بخش کمی شامل کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان البته به جز کارکنان خدماتی در سال 1399است. جامعه آماری برابر با 890 نفر و تعداد نمونه برابر 500 نفر که از این تعداد 485 پرسشنامه به صورت صحیح عودت داده شد. در این پژوهش از پرسشنامه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی-فردی, محقق ساخته و برگرفته از مبانی نظری و مصاحبه با خبرگان, پرسشنامه توانمندسازی روان شناختی اسپریتزر (1995) و پرسشنامه خلاقیت رندسیپ (1979) استفاده شد. یافته ها: مقدارتی هر دو رابطه موجود در مدل پژوهش بیشتر از 58/2 می باشند بنابراین در سطح 99/0, راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی-فردی بر خلاقیت فردی و توانمندسازی روان شناختی تاثیرگذار است. نتیجه گیری: پیشنهاد می گردد از راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی-فردی به منظور توانمندسازی و خلاقیت فردی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، رحمان، راسخ، نازنین، نیکروان، محمد، و خاکساری، غلامرضا. (1401). ارائه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی-فردی موثر بر توانمندی روان شناختی و خلاقیت فردی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(3 )، 134-144. SID. https://sid.ir/paper/1003210/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی رحمان، راسخ نازنین، نیکروان محمد، خاکساری غلامرضا. ارائه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی-فردی موثر بر توانمندی روان شناختی و خلاقیت فردی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1401؛29(3 ):134-144. Available from: https://sid.ir/paper/1003210/fa

    IEEE: کپی

    رحمان صادقی، نازنین راسخ، محمد نیکروان، و غلامرضا خاکساری، “ارائه راهکارهای درمانی مبتنی بر سازوکارهای روانی-فردی موثر بر توانمندی روان شناختی و خلاقیت فردی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 29، no. 3 ، pp. 134–144، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1003210/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button