مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش ارزشیابی ساختارمندعینی مهارتهای بالینی (OSATS) بر عملکرد، اضطرب امتحان و رضایتمندی دانشجویان پرستاری در درس بررسی وضعیت سلامت

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 18

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی یک رکن اساسی هر برنامه آموزشی است که می تواند آموزش را از حالت ایستا به فرایندی پویا هدایت نماید. این امر به شیوه ارزشیابی که منجر به کیفیت پیامدهای یادگیری می شود بستگی دارد. هدف این پژوهش تعیین تاثیر روش ارزشیابی ساختارمند عینی مهارتهای بالینی براضطرب, رضایتمندی و عملکرد دانشجویان پرستاری در درس بررسی وضعیت سلامت بود. روش کار: این مطالعه نیمه تجربی دو گروهی از نوع پس آزمون روی 100 دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دو نیمسال 1397-با روش نمونه گیری دردسترس انجام گرفت. گروه شاهد 52نفر و گروه آزمون 48نفر بودند. در گروه شاهد ارزشیابی روتین و گروه آزمون به روش OSATS انجام شد. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه رضایتمندی, اضطراب اشپیلبرگر و چک لیست ارزیابی عملکرد بود. جهت تحلیل داده ها از نرم22 SPSS و آزمونهای تی مستقل, خی دو و من ویتنی استفاده شد. یافته ها: میانگین نمرات گروه شاهد؛ عملکرد(4/2 ±,02/14), اضطراب (05/ ±,35/46) و رضایتمندی(8/3 ±,67/17) و در گروه آزمون میانگین نمره عملکرد(06 ±, 02/14, اضطراب (45/6 ±, 8/43 و رضایتمندی (18 ±,68/18) بدست آمد. همچنین آزمون آماری نشان داد اختلاف آماری معنی داری در نمره عملکرد (001/ 0P=) و اضطراب (047/0=P) دو گروه مشاهده شد. لاکن در نمره رضایتنمندی اختلاف معنی داری دیده نشد (237/0=P). نتیجه گیری: با توجه به اهمیت بررسی وضعیت سلامت بیمار در تعیین تشخیص های پرستاری و ارایه مراقبت بهینه و اثربخشی روش ارزشیابی OSATES بر عملکرد و اضطراب دانشجویان پرستاری توصیه می شود در ارزشیابی مهارتهای عملی دانشجویان از روش مذکور استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شهباز گلابی، شهناز، الهی، نسرین، جهانی، سیمین، و مراغی، الهام. (1400). تاثیر روش ارزشیابی ساختارمندعینی مهارتهای بالینی (OSATS) بر عملکرد, اضطرب امتحان و رضایتمندی دانشجویان پرستاری در درس بررسی وضعیت سلامت. آموزش پرستاری، 10(4 )، 9-18. SID. https://sid.ir/paper/1005812/fa

    Vancouver: کپی

    شهباز گلابی شهناز، الهی نسرین، جهانی سیمین، مراغی الهام. تاثیر روش ارزشیابی ساختارمندعینی مهارتهای بالینی (OSATS) بر عملکرد, اضطرب امتحان و رضایتمندی دانشجویان پرستاری در درس بررسی وضعیت سلامت. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(4 ):9-18. Available from: https://sid.ir/paper/1005812/fa

    IEEE: کپی

    شهناز شهباز گلابی، نسرین الهی، سیمین جهانی، و الهام مراغی، “تاثیر روش ارزشیابی ساختارمندعینی مهارتهای بالینی (OSATS) بر عملکرد, اضطرب امتحان و رضایتمندی دانشجویان پرستاری در درس بررسی وضعیت سلامت،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 4 ، pp. 9–18، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1005812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button