مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,061
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر برنامه درسی علوم دوره راهنمایی است. بدین منظور, نمونه ای از جامعه آماری دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم شهر زاهدان با روش نمونه گیری مرحله ای تصادفی انتخاب شدند و عملکرد آنان در قالب «طرح نیمه آزمایشی چهار گروهی سالمون» مورد بررسی قرار گرفت. نمونه های مورد مطالعه, دو گروه کنترل و دو گروه آزمایش دختر و پسر بودند.ابزار پژوهش برای بررسی عملکرد مورد انتظار, آزمون جهانی تیمز بود. با استفاده از روش های تحلیل آماری آزمون تی و تحلیل واریانس, یافته ها نشان داد که بین عملکمرد دانش آموزان که با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی آموزش دیده اند (گروه های آزمایش) و آن هایی که با برنامه رایج علوم آموزش دیدند (گروه های کنترل), تفاوت معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر, عملکرد فراگیران آموزش دیده با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی, بالاتر از عملکرد فراگیران گروه کنترل بود. بین عملکرد دانش آموزان دختر و پسر در گروه های آزمایش و کنترل, تفاوت معنی داری مشاهده گردید. دانش آموزان دختر و پسر گروه های آزمایش عملکرد بالاتری از دانش آموزان گروه کنترل داشتند.عملکرد دانش آموزان پسر گروه های آزمایش نیز بالاتراز دختران گروه های آزمایش بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حیدرزادگان، علیرضا، مرزوقی، رحمت اله، و جهانی، جعفر. (1386). بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان. مطالعات برنامه درسی، 2(6)، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/101109/fa

Vancouver: کپی

حیدرزادگان علیرضا، مرزوقی رحمت اله، جهانی جعفر. بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1386؛2(6):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/101109/fa

IEEE: کپی

علیرضا حیدرزادگان، رحمت اله مرزوقی، و جعفر جهانی، “بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان،” مطالعات برنامه درسی، vol. 2، no. 6، pp. 1–19، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101109/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button