مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

72
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

44
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آموزش مجازی در پایان سال تحصیلی 1400-1399

صفحات

 صفحه شروع 335 | صفحه پایان 343

چکیده

 مقدمه آموزش مجازی با وجود تمام کاستی ها مورد پذیرش بسیاری از مدرسین قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقای این شیوه آموزش تلاش های بسیاری شده است. در پژوهش حاضر تلاش شده که با استفاده از نظر اساتید هیات علی دانشگاه در جهت یافتن کاستی های آموزش مجازی و در نتیجه رفع این نقایص گامی برداشته شود. مواد و روش ها در این پژوهش مقطعی توصیفی-تحلیلی, میزان رضایت مندی اساتید هیات علمی داشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان سال تحصیلی 1400-1399 با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته « ارزیابی برنامه درسی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی لرستان» در هفت حیطه نرم افزار, محتوا, سهولت, تعامل, ارزشیابی, پشتیبانی و سنجش بررسی شد. توصیف داده ها با میانگین و انحراف معیار و تحلیل داده ها با معیارهای آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss انجام گرفت. یافته ها از بین 200 عضو هیآت علمی مورد بررسی 63. 5 درصد مرد (127 نفر) و 42 درصد دانشیار (84 نفر) و 39درصد استادیار (78 نفر) بودند. میانگین سن اساتید 7. 01±, 45. 58 سال و میانگین سابقه تدریس اساتید 8. 63±, 13. 41 سال گزارش شد. میزان رضایت مندی اساتید از آموزش مجازی در حیطه نرم افزار 2. 82±, 17. 91, محتوا 3. 10±, 20. 97, سهولت 46±, 9. 19 و رضایت مندی کلی اعضای هیات علمی 13. 17±, 86. 17 بود. بحث و نتیجه گیری به طور کلی اساتید این دانشگاه از شیوه انجام آموزش مجازی و اثرگذاری آن راضی بودند. همچنین با توجه به نظرات اساتید و نگرانی های موجود, از ویژگی تصویر-در-تصویر در فضای مجازی استفاده شود تا بتوان ارتباط چهره در چهره استاد و دانشجو را برقرار کرده و امکان انتقال اطلاعات از استاد به دانشجو و بالعکس را به بهترین شیوه انجام داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مبشر، عاطفه، نیک پی، ایرج، و فرهادی، علی. (1400). بررسی رضایتمندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آموزش مجازی در پایان سال تحصیلی 1400-1399. یافته، 23(1 (89 پیاپی) )، 335-343. SID. https://sid.ir/paper/1018570/fa

    Vancouver: کپی

    مبشر عاطفه، نیک پی ایرج، فرهادی علی. بررسی رضایتمندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آموزش مجازی در پایان سال تحصیلی 1400-1399. یافته[Internet]. 1400؛23(1 (89 پیاپی) ):335-343. Available from: https://sid.ir/paper/1018570/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه مبشر، ایرج نیک پی، و علی فرهادی، “بررسی رضایتمندی اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آموزش مجازی در پایان سال تحصیلی 1400-1399،” یافته، vol. 23، no. 1 (89 پیاپی) ، pp. 335–343، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1018570/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button