مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی ابعاد کیفیت خدمات کتابخانه ای با رویکرد فازی (مطالعه موردی: کتابخانه های دانشگاه یزد)

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 238

چکیده

 کتابخانه ها در فرآیند رشد و توسعه کشور نقش حیاتی دارند, زیرا یکی از پایه های بنیادین تحقیق و توسعه, وجود کتابخانه های غنی و با کیفیت است. نیازهای اطلاعاتی روز افزون جامعه دانشگاهی و لزوم دستیابی به اطلاعات کافی در زمان مناسب, بویژه در عصر موسوم به اطلاعات, ضرورت بررسی کیفیت کتابخانه های دانشگاهی را ایجاب می نماید. کتابخانه های دانشگاهی جزیی مهم از نظام آموزشی و شریانهای حیاتی کانونهای آموزشی و پژوهشی جوامع به شمار می روند و از جنبه های علمی و فرهنگی اهمیت ویژه ای دارند. کارکرد بهینه و بهره وری هر چه بیشتر این نهادها, دستیابی به هدفهای علمی و فرهنگی جوامع را تسهیل می کند. بنابراین, بررسی کیفیت خدمات می تواند معیار مناسبی برای ارزیابی میزان موفقیت کتابخانه ها باشد. از آنجا که تئوری فازی, در مقابل تئوری منطقی, رویکردی مناسب تر برای سنجش متغیرهای کلامی است, در این مقاله سعی شده است تا با به کارگیری تکنیک TOPSIS در محیط فازی, مهم ترین مولفه های کیفیت خدمات کتابخانه ای دانشگاه یزد رتبه بندی گردد. یافته های این پژوهش نشان داد از دیدگاه دانشجویان دانشگاه یزد, بعد دسترسی به اطلاعات, مهمترین بعد در زمینه ارتقای کیفیت خدمات کتابخانه ای است. همچنین, نتایج حاکی از آن است که اولویت سایر ابعاد در ارتقای کیفیت خدمات کتابخانه ای به ترتیب شامل کنترل شخصی, کتابخانه به عنوان مکان و تاثیرگذاری خدمات می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صیادی تورانلو، حسین، منصوری، حسین، و جمالی، رضا. (1387). شناسایی و رتبه بندی ابعاد کیفیت خدمات کتابخانه ای با رویکرد فازی (مطالعه موردی: کتابخانه های دانشگاه یزد). کتابداری و اطلاع رسانی، 11(4 (مسلسل 44))، 211-238. SID. https://sid.ir/paper/102624/fa

Vancouver: کپی

صیادی تورانلو حسین، منصوری حسین، جمالی رضا. شناسایی و رتبه بندی ابعاد کیفیت خدمات کتابخانه ای با رویکرد فازی (مطالعه موردی: کتابخانه های دانشگاه یزد). کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1387؛11(4 (مسلسل 44)):211-238. Available from: https://sid.ir/paper/102624/fa

IEEE: کپی

حسین صیادی تورانلو، حسین منصوری، و رضا جمالی، “شناسایی و رتبه بندی ابعاد کیفیت خدمات کتابخانه ای با رویکرد فازی (مطالعه موردی: کتابخانه های دانشگاه یزد)،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 11، no. 4 (مسلسل 44)، pp. 211–238، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102624/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button