مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 50

چکیده

 زمینه و هدف: مهارت خواندن فرایند پیچیده ای محسوب می شود که نیاز به آموختن دارد و صرفا متکی بر تطبیق صداها با نمادهای نوشته شده بر یک صفحه نیست, خوانندگان بر اساس تجربیات و دانشی که از طریق خواندن کسب می نمایند قادر به فهم و درک عمیق تر معنی از متن خواهند شد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای استثنایی و تلفیقی صورت پذیرفت.روش بررسی: پژوهش از نوع مقطعی و ابزار آزمون دفترچه های استاندارد شده بین المللی (2006) PIRLS در نظر گرفته شد که روی 28 دانش آموز کم شنوای پایه چهارم ابتدایی از مدارس استثنایی و تلفیقی شهرستان های شهر ری و شهریار انجام شد.یافته ها: در تحلیل یافته ها دانش آموزان کم شنوا در مدارس استثنایی در سواد خواندن با میانگین 1.78 و انحراف معیار 1.06 و درک متون اطلاعاتی با میانگین 1.92 و انحراف معیار 1.49, همچنین متون ادبی با میانگین 1.64 و انحراف معیار 1.62 با دانش آموزان کم شنوا در مدارس عادی در سواد خواندن با میانگین 3.67 و انحراف معیار 1.74, درک متون اطلاعاتی با میانگین 4.21 و انحراف معیار 2.48 و متون ادبی با میانگین 3.14 و انحراف معیار 1.23 اختلاف معنی دار نشان دادند(p<0.05) .نتیجه گیری: دانش آموزان کم شنوا در تلفیقی در مواجهه با سواد خواندن, درک متون اطلاعاتی و ادبی به طور معنی داری بهتر از دانش آموزان کم شنوا در مدارس استثنایی عمل کردند. فراهم آوردن بستر فرهنگی مناسب در برنامه ریزی های آموزشی به منظور هدایت و پذیرش دانش آموزان کم شنوا به مدارس عادی شایان توجه بیشتری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکوجویباری، علی اصغر، و شریفی، اعظم. (1391). مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 21(4)، 45-50. SID. https://sid.ir/paper/106399/fa

    Vancouver: کپی

    کاکوجویباری علی اصغر، شریفی اعظم. مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1391؛21(4):45-50. Available from: https://sid.ir/paper/106399/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر کاکوجویباری، و اعظم شریفی، “مقایسه سواد خواندن دانش آموزان کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 21، no. 4، pp. 45–50، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106399/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button