مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 42

کلیدواژه

آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE)Q4

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی نقش اساسی در آموزش پرستاری دارد و ارزشیابی بالینی از دانشجویان تاثیر بسیاری بر ارتقا کیفیت آموزش بالینی می گذارد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه رضایت دانشجویان از دو روش آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) و امتحان عملی در ارزشیابی بالینی صورت گرفت.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است. تعداد 44 دانشجوی سال دوم کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامائی شهید بهشتی (واحد پرستاری داخلی و جراحی-ارتوپدی) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با دو روش OSCE و امتحان عملی ارزشیابی شدند. سپس رضایت دانشجویان در سه حیطه شناختی, عاطفی و روانی- حرکتی و به طور کل, توسط پرسش نامه پژوهشگر ساخته که اعتبار آن به روش اعتبار محتوا و پایائی به روش توافق بین ارزیاب ها تعیین گردید, بررسی شد. سپس داده ها با نرم افزار اس پی اس اس نسخه 13 موردتجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که بیش ترین میزان رضایت دانشجویان در حیطه شناختی, عاطفی و روانی-حرکتی مریوط به OSCE بود به طوری که رضایت دانشجویان از دست یابی به اهداف آموزشی در هر یک ار سه حیطه و به طور کل در OSCE نسبت به روش آزمون عملی معنی دار بود (p<0.001).بحث: در این پژوهش برای اولین بار روش OSCE جهت ارزشیابی دانشجویان در واحد پرستاری داخلی جراحی- ارتوپدی به کار گرفته شد. آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند بیش از سایر روش های ارزشیابی بالینی متداول می تواند سبب ایجاد رضایت در دانشجویان گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بلورچی فرد، فریبا، نیشابوری، معصومه، اشک تراب، طاهره، و نصراله زاده، شادی. (1388). مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، 19(66)، 38-42. SID. https://sid.ir/paper/108208/fa

    Vancouver: کپی

    بلورچی فرد فریبا، نیشابوری معصومه، اشک تراب طاهره، نصراله زاده شادی. مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)[Internet]. 1388؛19(66):38-42. Available from: https://sid.ir/paper/108208/fa

    IEEE: کپی

    فریبا بلورچی فرد، معصومه نیشابوری، طاهره اشک تراب، و شادی نصراله زاده، “مقایسه رضایت دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی آزمون بالینی ساختار یافته هدفمند (OSCE) با امتحان عملی در ارزشیابی بالینی،” نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، vol. 19، no. 66، pp. 38–42، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108208/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button