Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

76
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

38
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل به کارگیری استعدادها و نقش آن در اخلاق حرفه ای معلمان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: تحقق اهداف سازمانی در گرو به کارگیری صحیح منابع انسانی بوده و توجه به اخلاق حرفه ای کارکنان در کنار پیشرفت حرفه ای از ضروریات مدیریت منابع انسانی می باشد. از این رو پژوهش حاضر با هدف کشف مؤلفه های به کارگیری استعدادها و نقش آن در اخلاق حرفه ای معلمان دوره ابتدایی شهر اردبیل انجام یافته است. روش: پژوهش حاضر با روش آمیخته طرح اکتشافی به صورت متوالی (کیفی کمی) انجام شد. جامعه آماری تحقیق در مرحله کیفی نخبگانی متشکل از مدیران و معلمان نمونه سه سال اخیر, کارشناسان آموزش ابتدایی و اساتید دانشگاه بود که با روش نمونه گیری هدفمند و با لحاظ اشباع نظری با 20 نفر از آنان مصاحبه به عمل آمد. جهت استخراج مؤلفه ها, طراحی الگو و تدوین پرسشنامه, داده های کیفی در سه مرحله (کدگذاری باز, محوری و انتخابی) کدگذاری شدند. در مرحله کمی از بین تعداد 1632 معلم دوره ابتدایی شهر اردبیل تعداد 320 نفر با استفاده از جدول مورگان به روش نمونه گیری چندمرحله ای و طبقه ای انتخاب و پرسشنامه در بین آن ها توزیع شد. داده های کمی با استفاده از روش معادلات ساختاری در Smart PLS 2 تحلیل شد. ملاحظات اخلاقی: در تدوین این مقاله, صداقت و امانتداری رعایت شده است. یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که مؤلفه های به کارگیری استعداد شامل تأمین نیروی انسانی, هوشمندی اهداف سازمانی و امکانات آموزشی از طریق راهبرد استقرار مدیریت استعداد, تأثیر مثبت و معناداری در اخلاق حرفه ای معلمان دارد. شاخص ارتباط پیش بین یا Q2 استون گایسر نیز نشان داد که مدل ساختاری ارائه شده از کیفیت مناسبی برخوردار است. نتیجه گیری: طبق نتایج تحقیق می توان گفت که به کارگیری استعدادها از طریق جذب افراد مستعد و علاقمند و با کاربست راهبردها و زمینه های لازم برای استفاده بهینه از این استعدادها می تواند تأثیر بسیار مهمی در ترویج و بهبود اخلاق حرفه ای معلمان دوره ابتدایی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باشکوه اجیرلو، حسن، زاهدبابلان، عادل، اکبری، تقی، و خالق خواه، علی. (1401). ارائه مدل به کارگیری استعدادها و نقش آن در اخلاق حرفه ای معلمان دوره ابتدایی. اخلاق زیستی، 12(37 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1113548/fa

    Vancouver: کپی

    باشکوه اجیرلو حسن، زاهدبابلان عادل، اکبری تقی، خالق خواه علی. ارائه مدل به کارگیری استعدادها و نقش آن در اخلاق حرفه ای معلمان دوره ابتدایی. اخلاق زیستی[Internet]. 1401؛12(37 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1113548/fa

    IEEE: کپی

    حسن باشکوه اجیرلو، عادل زاهدبابلان، تقی اکبری، و علی خالق خواه، “ارائه مدل به کارگیری استعدادها و نقش آن در اخلاق حرفه ای معلمان دوره ابتدایی،” اخلاق زیستی، vol. 12، no. 37 ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1113548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button