مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

887
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع دانشی مادران در مشارکت در برنامه سلامت دهان دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 90

چکیده

 زمینه و هدف: برنامه های سلامت دهان در مدارس در ایران با اجرای برنامه وارنیش فلورایدتراپی از سال 1394 وسعت بیشتری به خود گرفت. همکاری خانواده در این برنامه نقش مهمی دارد. دانش و نگرش والدین می تواند در این امر اثرگذار باشد. هدف از این بررسی, آشنایی با باورها و یا نقاط مبهمی بود که مانع می شد تا خانواده ها در مشارکت دادن فرزندانشان در طرح وارنیش فلورایدتراپی در شهر فردیس استان البرز همکاری مطلوبی داشته باشند. روش بررسی: یک مطالعه توصیفی به صورت بحث گروهی با مادران دانش آموزان طراحی گردید. نمونه گیری به صورت غیرتصادفی و متشکل از چهار مدرسه بود. مادران باورها یا شنیده هایی را که باعث می شد تا رغبتی نسبت به شرکت فرزندانشان در طرح وارنیش فلورایدتراپی نشان ندهند را بیان کردند. آنان همچنین منابع اطلاعاتی خود را بیان کردند. داده ها به صورت لیست موارد استخراج شد.یافته ها: باورها از «عدم نیاز به فلورایدتراپی در مدرسه» شروع و تا حد «سرطانزا بودن فلوراید» گسترده بود. «کاهش هوش دانش اموزان» مهمترین باور موجود در میان مادران بود. «نبودن این برنامه در کشورهای پیشرفته» تا «مضر بودن فلورایدتراپی برای کودکان» از جمله موارد شنیده شده بود. دندانپزشکان, شبکه های اجتماعی و اینترنت از جمله منابع اطلاعاتی بود. نتیجه گیری: دندانپزشکان می توانند نقش مهمی در آموزش بهداشت مراجعین خود داشته باشند. با آموزش مناسب و توجه به برنامه های آموزش مداوم می توان به بهبود این امر پرداخت. همه دست اندرکاران نیز باید نسبت به برنامه کاملا توجیه شده باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ناصری، محمد، و جعفری، احمد. (1395). موانع دانشی مادران در مشارکت در برنامه سلامت دهان دانش آموزان. دندانپزشکی کودکان ایران، 12(1)، 85-90. SID. https://sid.ir/paper/112623/fa

    Vancouver: کپی

    ناصری محمد، جعفری احمد. موانع دانشی مادران در مشارکت در برنامه سلامت دهان دانش آموزان. دندانپزشکی کودکان ایران[Internet]. 1395؛12(1):85-90. Available from: https://sid.ir/paper/112623/fa

    IEEE: کپی

    محمد ناصری، و احمد جعفری، “موانع دانشی مادران در مشارکت در برنامه سلامت دهان دانش آموزان،” دندانپزشکی کودکان ایران، vol. 12، no. 1، pp. 85–90، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112623/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button