مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,081
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر وفاداری به برند در بازار فرآورده های لبنی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 79

چکیده

 مبحث برند (مارک تجاری) از جمله مباحثی است که امروزه در کانون توجه شرکتها و فعالان بازار قرار گرفته است. به تبع آن, مساله وفاداری به مارک تجاری, از مسائل مهم و حتی می توان گفت, حیاتی در بازاریابی امروز دنیا و علی الخصوص بازارهای بالغ به شمار می رود.در تحقیق حاضر, سعی بر آن بوده است که با مطالعه گسترده در زمینه عوامل موثر بر وفاداری, موارد مهم و مشترک, استخراج شده و مورد آزمون واقع گردند تا در نتیجه بتوان عوامل اصلی ایجاد وفاداری – در این مورد, در بازار فرآورده های لبنی در شهر تهران – را استخراج کرده و بتوان آن را به عنوان راهنمایی جهت اقدامات شرکتهای فعال در این زمینه بکار برد. بدین منظور ابتدا به تعریف وفاداری به مارک تجاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه محققان و پژوهشگران پرداخته شده است و فرضیه هایی بر پایه این نظرات استخراج شده است. سپس به منظور آزمون فرضیه ها, اطلاعات اولیه از طریق ابزار پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت و با 5 گزینه و با داشتن آلفای کرونباخ کل 0.91 از قلمرو تحقیق که مناطق 22 گانه شهر تهران بوده و از نظر موضوعی شامل بررسی ارتباط عوامل 6 گانه با وفاداری به محصولات لبنی می باشد و با روش نمونه گیری احتمالی طبقه ای (قشربندی) جمع آوری و با استفاده از روش های آماری تحقیق همبستگی و تحلیل رگرسیون گام به گام مورد آزمون قرار گرفت که نتایج آن حاکی از تعیین میزان اهمیت عوامل موثر بر وفاداری به مارک تجاری در بازار فرآورده های لبنی در شهر تهران به ترتیب آیتم های قیمت, طعم, تبلیغات, بسته بندی, در دسترس بودن و تبلیغات توصیه ای می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، میرزاحسن، و رضایی، مهدی. (1390). بررسی عوامل موثر بر وفاداری به برند در بازار فرآورده های لبنی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(5 (پیاپی 38))، 57-79. SID. https://sid.ir/paper/115621/fa

Vancouver: کپی

حسینی میرزاحسن، رضایی مهدی. بررسی عوامل موثر بر وفاداری به برند در بازار فرآورده های لبنی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1390؛10(5 (پیاپی 38)):57-79. Available from: https://sid.ir/paper/115621/fa

IEEE: کپی

میرزاحسن حسینی، و مهدی رضایی، “بررسی عوامل موثر بر وفاداری به برند در بازار فرآورده های لبنی،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 10، no. 5 (پیاپی 38)، pp. 57–79، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115621/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button