مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری مهارت های مطالعه بر راهبردهای مطالعه و رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 601 | صفحه پایان 608

چکیده

 زمینه و هدف: عدم رعایت اصول مطالعه موجب پایین آمدن سطح کارایی, تضعیف روحیه, کاهش اعتماد به نفس, خستگی و دل زدگی می شود. مطالعه موثر مانند هر کار دیگری نیاز به یادگیری مهارت های ویژه ای دارد. با توجه به اهمیت شناخت تاثیر مداخلات آموزشی بر عملکرد دانشجویان, مطالعه حاضر با هدف مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری مهارت های مطالعه بر راهبردهای مطالعه و رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد.روش کار: این پژوهش از نوع مداخله ای بود که بر روی 80 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی جدیدالورود سال 1392 دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. اطلاعات در دو نوبت قبل و بعد از آموزش با استفاده از پرسش نامه جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آزمون های Independent t و Paired t در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. اطلاعات به صورت جداول توصیفی و شاخص های مرکزی و پراکندگی بیان گردید.یافته ها: بین میانگین نمرات مهارت مطالعه و رضایتمندی در هر دو گروه الکترونیک (غیرحضوری) و کارگاهی (حضوری) بعد از آموزش, تفاوت آماری معنی داری وجود داشت (P<0.001) و گروه الکترونیک نمرات بهتری نسبت به گروه کارگاهی کسب کردند. همچنین, زیرحیطه های مطالعه بعد از انجام مداخله آموزشی در گروه الکترونیک نسبت به گروه کارگاهی به طور معنی داری افزایش یافت (P<0.001).نتیجه گیری: اگرچه هر دو نوع آموزش موجب ارتقای مهارت های یادگیری فراگیران می شود, اما نتایج مطالعه بیان کننده تاثیر بیشتر و معنی دار آموزش الکترونیک در ارتقای راهبردهای مطالعه دانشجویان بود. همچنین, نتایج نشان داد که شرکت در دوره آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری, بر رضایتمندی دانشجویان تاثیر مثبتی دارد. بنابراین توصیه می شود, با توجه به گرایش دانشجویان به ابزارها و تسهیلات الکترونیکی, آموزش الکترونیک به صورت تلفیقی در آموزش و آماده سازی دانشجویان جدیدالورود برای دانشگاه استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوحی، عصمت، علی پور، الهام، و بهاالدین بیگی، کامبیز. (1394). مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری مهارت های مطالعه بر راهبردهای مطالعه و رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 12(5)، 601-608. SID. https://sid.ir/paper/116723/fa

    Vancouver: کپی

    نوحی عصمت، علی پور الهام، بهاالدین بیگی کامبیز. مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری مهارت های مطالعه بر راهبردهای مطالعه و رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1394؛12(5):601-608. Available from: https://sid.ir/paper/116723/fa

    IEEE: کپی

    عصمت نوحی، الهام علی پور، و کامبیز بهاالدین بیگی، “مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری مهارت های مطالعه بر راهبردهای مطالعه و رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 12، no. 5، pp. 601–608، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116723/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button