Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,424
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت های مطالعه در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت یزد-1385

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 93

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مهم ترین دلایلی که بعضی از دانشجویان از تلاش خود نتیجه مطلوبی به دست نمی آورند, نداشتن مهارت های مطالعه است. با توجه به نقش مهارت های مطالعه در کاهش خستگی, اضطراب, صرفه جویی در وقت و افزایش انگیزه دانشجویان که موجب یادگیری بهتر و پیشرفت تحصیلی آنها می شود, این مطالعه با هدف بررسی وضعیت مهارت های مطالعه در دانشجویان و تعیین اولویت های آموزشی جهت برگزاری کلاس های ارتقای مهارت های مطالعه انجام شد.روش کار: در این مطالعه توصیفی همه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت یزد (240 نفر) مورد بررسی قرار گرفتند. از این تعداد 192 نفر پرسش نامه را تکمیل و عودت دادند. داده ها با استفاده از پرسش نامه استاندارد, پس از تایید روایی و پایایی آن جمع آوری گردید.یافته ها: از مجموع 30 نمره مهارت مطالعه, میانگین (انحراف معیار±) نمره کل مهارت مطالعه دانشجویان (±4.2) 20.1 به دست آمد. بیشترین میانگین (انحراف معیار±) مربوط به نمره یادداشت برداری کلاسی (±1.2) 5.1 و کمترین آن مربوط به مدیریت وقت (±1.3) 2.6 بود. اکثریت افراد (54/7 درصد) دارای مهارت مطالعه متوسط, 6/14 درصد ضعیف و تنها 7/30 درصد از دانشجویان دارای مهارت مطالعه خوب بودند. دانشجویان به طور متوسط در شبانه روز 5/2 ساعت مطالعه می کردند. بین نمره مهارت مطالعه با سن, جنس, رشته تحصیلی, ترم تحصیلی, روزانه یا شبانه بودن, تعداد ساعات مطالعه در شبانه روز و معدل ترم قبل آنها از نظر آماری رابطه معنی داری دیده نشد.نتیجه گیری: با توجه به این که فقط 7/30 درصد از دانشجویان از نظر مهارت مطالعه در وضعیت خوبی بودند, توصیه می شود از طرف دانشگاه در آغاز ورود, کلاس های آموزشی برنامه ریزی شده و مدون جهت افزایش مهارت های مطالعه دانشجویان تشکیل شود. اولویت های آموزشی تشخیص داده شده در این مطالعه به ترتیب, مدیریت وقت, امتحان دادن, تمرکز, خواندن و یادداشت برداری کلاسی می باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدمحمدحسین، احمدیه، محمدحسین، عباسی شوازی، معصومه، و اسلامی فارسانی، شهین. (1387). بررسی مهارت های مطالعه در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت یزد-1385. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(2)، 88-93. SID. https://sid.ir/paper/116839/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدمحمدحسین، احمدیه محمدحسین، عباسی شوازی معصومه، اسلامی فارسانی شهین. بررسی مهارت های مطالعه در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت یزد-1385. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(2):88-93. Available from: https://sid.ir/paper/116839/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدحسین حسینی، محمدحسین احمدیه، معصومه عباسی شوازی، و شهین اسلامی فارسانی، “بررسی مهارت های مطالعه در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده بهداشت یزد-1385،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 2، pp. 88–93، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116839/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا