مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری - مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد محیط آموزش بالینی در سال 1387

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 93

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری دانشجویان در محیط آموزش بالینی از اجزای اساسی برنامه های آموزشی می باشد. این مطالعه با هدف مقایسه دیدگاه های دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری - مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به وضعیت محیط آموزش بالینی در سال 1387 انجام شد.روش کار: در این مطالعه توصیفی, 124 دانشجوی پرستاری و مامایی, اتاق عمل و هوشبری که در دانشکده های فوق مشغول گذراندن کارآموزی در عرصه بودند و 21 نفر از مربیان ایشان, نمونه پژوهش را تشکیل می دادند. جمع آوری داده ها به وسیله پرسشنامه ای مشتمل بر 22 سوال در چهار حیطه کلی (فرصت یادگیری, حمایت از یادگیری, امکانات محیطی و ارتباط مربی با دانشجو) صورت گرفت.یافته ها: رشته تحصیلی 35.5 درصد دانشجویان, پرستاری, 29 درصد مامایی, 17.7 درصد اتاق عمل و 17.7 درصد هوشبری بود. مقایسه میانگین نمرات دیدگاه مربیان و دانشجویان, به جز بعد امکانات محیطی بیمارستان, در سایر ابعاد تفاوت معنی داری نشان داد (P<0.05).نتیجه گیری: آشنایی با دیدگاه های مربیان و دانشجویان و بررسی شباهت و تفاوت های این نظرات می تواند در برنامه ریزی برای بهبود کیفیت محیط آموزشی بالینی موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبیدی، نرگس، و معتمد، نیلوفر. (1390). مقایسه دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری - مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد محیط آموزش بالینی در سال 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 8(1)، 88-93. SID. https://sid.ir/paper/116742/fa

    Vancouver: کپی

    عبیدی نرگس، معتمد نیلوفر. مقایسه دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری - مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد محیط آموزش بالینی در سال 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1390؛8(1):88-93. Available from: https://sid.ir/paper/116742/fa

    IEEE: کپی

    نرگس عبیدی، و نیلوفر معتمد، “مقایسه دیدگاه دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری - مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد محیط آموزش بالینی در سال 1387،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 8، no. 1، pp. 88–93، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116742/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button