مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,027
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جو آموزشی بخش های اصلی بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دیدگاه دانشجویان رشته پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 60

چکیده

 زمینه و هدف: جو آموزشی در کیفیت و کارایی آموزش نقشی اساسی دارد. هدف از انجام مطالعه حاضر, بررسی دیدگاه کارآموزان و کارورزان در خصوص محیط آموزشی چهار بخش اصلی بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1393 بود.روش کار: در این مطالعه توصیفی- مقطعی, فضای حاکم بر محیط آموزشی با استفاده از پرسش نامه استاندارد Dundee Ready Educational Environment Measure) یا (DREEM سنجیده شد. نمونه گیری به صورت سرشماری انجام گرفت و جامعه پژوهشی شامل تمام دانشجویان مقطع بالینی (184 نفر), در بخش های اصلی داخلی, جراحی, اطفال و زنان سه بیمارستان آموزشی دانشگاه بود. اطلاعات با استفاده از آزمون های تعقیبی Tukey و ANOVA تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: میانگین امتیاز کسب شده از مجموع 200 امتیاز پرسش نامه, 104.83 بود (52.4 درصد). اگرچه تفاوت معنی داری بین امتیازهای کسب شده بخش های اصلی بالینی وجود نداشت, اما بخش های اطفال و زنان به ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز را به خود اختصاص دادند. در حیطه استادان, تفاوت معنی داری بین بخش های بالینی به دست آمد (P<0.001). بین مقطع تحصیلی و جنسیت با حیطه های محیط آموزشی, ارتباط آماری معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: محیط آموزشی بخش های بالینی اصلی از دیدگاه دانشجویان, خوب بود. با این وجود, مشکلات قابل توجهی در تمامی حیطه های مورد مطالعه وجود داشت. اطلاعات به دست آمده از این تحقیق می تواند برای شناخت بهتر و حل مشکلات محیط آموزشی دانشکده پزشکی بندرعباس به کار گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیدری هنگامی، مهرگان، نادری، نادره، و ناصری، بهجت. (1395). بررسی جو آموزشی بخش های اصلی بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دیدگاه دانشجویان رشته پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 13(1)، 49-60. SID. https://sid.ir/paper/116782/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری هنگامی مهرگان، نادری نادره، ناصری بهجت. بررسی جو آموزشی بخش های اصلی بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دیدگاه دانشجویان رشته پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1395؛13(1):49-60. Available from: https://sid.ir/paper/116782/fa

    IEEE: کپی

    مهرگان حیدری هنگامی، نادره نادری، و بهجت ناصری، “بررسی جو آموزشی بخش های اصلی بالینی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دیدگاه دانشجویان رشته پزشکی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 13، no. 1، pp. 49–60، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116782/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button