مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل پنهان تاثیرگذار بر انتخاب استاد راهنما: یک مطالعه پدیدارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 442 | صفحه پایان 455

چکیده

 زمینه و هدف: برنامه درسی پنهان یکی از مباحث بسیار روشنگرانه ای است که صاحب نظران برنامه درسی در سال های اخیر مطرح ساخته اند. در این پژوهش, معیارهای انتخاب استاد راهنما از طریق تجارب کسب شده از فارغ التحصیلان مقطع دکتری بررسی شد.روش کار: تحقیق حاضر از نوع کیفی و به روش پدیدارشناختی انجام گردید. شرکت کنندگان مطالعه همه فارغ التحصیلان دکتری و ابزار جمع آوری داده ها, مصاحبه های نیمه ساختار یافته بود. نمونه گیری به روش عادی و تحلیل داده ها به روش Colaizzi صورت گرفت. پژوهش حاصل شده مصاحبه با 54 نفر از گروه های پزشکی و غیر پزشکی و دانشگاه های دولتی و غیر دولتی بود و به بررسی تجربیات پنهانی که در مقطع دکتری در انتخاب استاد راهنما کسب کرده بودند, پرداخت.یافته ها: از 123 جمله مضمونی, 12 مقوله اصلی شامل «ویژگی های رفتاری و اخلاقی, پست و موقعیت اجرایی, موقعیت علمی, شهرت, دسترسی به استاد, تبحر و تسلط بر تحقیق و آمار, تخصص در زمینه علمی خاص, ممنوعیت ها و محدودیت ها, دانشجویان سال بالایی, جنسیت, توان حمایتی استاد و آینده نگری» به دست آمد.نتیجه گیری: عوامل پنهانی مانند ویژگی های اخلاقی و رفتاری استادان, مراتب شغلی و علمی, قوانین حاکم بر دانشگاه ها, آیین نامه ها و مقررات درون دانشگاهی, شبکه های غیر رسمی, محدودیت ها و حمایت های احتمالی می تواند بر انتخاب استاد راهنما تاثیرگذار باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رباطی، فاطمه السادات، یارمحمدیان، محمدحسین، فروغی ابری، احمدعلی، کشتی آرای، نرگس، محمدباقری، محمد، و رضایی فر، مهدی. (1393). بررسی عوامل پنهان تاثیرگذار بر انتخاب استاد راهنما: یک مطالعه پدیدارشناسی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(4 )، 442-455. SID. https://sid.ir/paper/116920/fa

    Vancouver: کپی

    رباطی فاطمه السادات، یارمحمدیان محمدحسین، فروغی ابری احمدعلی، کشتی آرای نرگس، محمدباقری محمد، رضایی فر مهدی. بررسی عوامل پنهان تاثیرگذار بر انتخاب استاد راهنما: یک مطالعه پدیدارشناسی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(4 ):442-455. Available from: https://sid.ir/paper/116920/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه السادات رباطی، محمدحسین یارمحمدیان، احمدعلی فروغی ابری، نرگس کشتی آرای، محمد محمدباقری، و مهدی رضایی فر، “بررسی عوامل پنهان تاثیرگذار بر انتخاب استاد راهنما: یک مطالعه پدیدارشناسی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 4 ، pp. 442–455، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button