مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,071
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

286
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی یادگیری بااستفاده از مدل DREEM در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 194 | صفحه پایان 203

چکیده

 یکی از عوامل تاثیرگذار در فرآیند یاددهی و یادگیری, محیط یادگیری است که عامل تعیین کننده در انگیزه دانشجویان در یادگیری است و رفتارهای منتج به یادگیری بهتر را تقویت می کند. در این پژوهش توصیفی مقطعی ادراک 136 دانشجوی پرستاری از محیط آموزشی خود در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که به طور تصادفی انتخاب شده بودند, با استفاده از پرسش نامه استاندارد DREEM اندازه گیری شد. داده های پرسش نامه با استفاده از نرم افزار SPSS (20) و آمار توصیفی و آزمون T-TEST تجزیه و تحلیل شد. میانگین نمره کلی محیط آموزشی پرستاری 23.39±107.05 از حداکثر نمره 200 بود که به معنی وجود جنبه های مثبت بیش از جنبه های منفی در محیط است. کمترین میانگین نمره مربوط به حیطه ادراک دانشجویان از یادگیری (23.85±7.8 از 48 نمره) و ادراک از اساتید (22.6±6.4 از 44 نمره) می باشد. میانگین نمره کلی در دانشجویان دختر و پسر و نیز در مرحله پیش بالینی و آموزش بالینی تفاوت معناداری داشت. نتایج این مطالعه نشان داد که ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی در حد متوسط است و زمینه های زیادی برای بهبود و ارتقای سیستم آموزشی و به کارگیری استراتژی های نوین آموزشی و دانشجو محوری وجود دارد که بایستی در بازنگری برنامه های آموزشی لحاظ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرج پور، آرزو، سرافراز یزدی، محمد، همام، مهران، رئیس السادات، محمدعلی، و سروقدمقدم، سمانه. (1395). بررسی ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی یادگیری بااستفاده از مدل DREEM در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(2)، 194-203. SID. https://sid.ir/paper/228725/fa

    Vancouver: کپی

    فرج پور آرزو، سرافراز یزدی محمد، همام مهران، رئیس السادات محمدعلی، سروقدمقدم سمانه. بررسی ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی یادگیری بااستفاده از مدل DREEM در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(2):194-203. Available from: https://sid.ir/paper/228725/fa

    IEEE: کپی

    آرزو فرج پور، محمد سرافراز یزدی، مهران همام، محمدعلی رئیس السادات، و سمانه سروقدمقدم، “بررسی ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی یادگیری بااستفاده از مدل DREEM در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 2، pp. 194–203، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button