Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,812
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از ارزیابی درونی در آموزش پزشکی تا نهاد ملی برای تضمین کیفیت در آموزش عالی ایران: چالش ها و چشم اندازها

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه: در دو دهه گذشته توجه به کیفیت آموزش عالی بیش از پیش اهمیت یافته است. از این رو, کوشش های مرتبطه با ارزیابی کیفیت و بهبود آن در اغلب کشورهای جهان رو به گسترش بوده است. برخی از این کوشش ها منجر به ایجاد سازمان های ملی, منطقه ای, و بین المللی در ارزیابی و اعتبارسنجی شده است. با توجه به روند یاد شده, در این مقاله به این سوال پاسخ داده شده است که «تا چه اندازه کوشش های ایران در ارزیابی آموزش عالی در سوی ایجاد نهاد ملی برای ارزیابی و اعتبارسنجی بوده است؟» برای این منظور, ابتدا به اولین تجربه ارزیابی مستمر در ایران اشاره می شود. سپس, ضمن اشاره به تجربه های بین المللی, چالش های موجود برای ساختار سازی در ارزیابی و اعتبارسنجی آموزش عالی کشور به طور اعم, و در آموزش پزشکی به طور اخص, مورد نظر قرار می گیرد. سرانجام, چشم انداز ایجاد شبکه ارزیابی کیفیت دانشگاه های ایران مورد تحلیل واقع می شود.نتیجه گیری: از طریق ساختارسازی برای ارزیابی و اعتبارسنجی می توان در اعضا هیات علمی نسبت به کیفیت وابستگی لازم را به وجود آورد و از این طریق استمرار کوشش های ارزیابی و تضمینی کیفیت را امکان پذیر نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بازرگان هرندی، عباس. (1388). از ارزیابی درونی در آموزش پزشکی تا نهاد ملی برای تضمین کیفیت در آموزش عالی ایران: چالش ها و چشم اندازها. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(1)، 81-88. SID. https://sid.ir/paper/116952/fa

    Vancouver: کپی

    بازرگان هرندی عباس. از ارزیابی درونی در آموزش پزشکی تا نهاد ملی برای تضمین کیفیت در آموزش عالی ایران: چالش ها و چشم اندازها. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(1):81-88. Available from: https://sid.ir/paper/116952/fa

    IEEE: کپی

    عباس بازرگان هرندی، “از ارزیابی درونی در آموزش پزشکی تا نهاد ملی برای تضمین کیفیت در آموزش عالی ایران: چالش ها و چشم اندازها،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 1، pp. 81–88، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا