مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

895
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات کلینیک های تخصصی درمانی منتخب شیراز با استفاده از مدل SERVQUAL

صفحات

 صفحه شروع 236 | صفحه پایان 242

چکیده

 مقدمه: امروزه سازمان های مراقبت سلامت, با چالش های زیادی در زمینه کیفیت خدمات مواجه هستند. بنابراین, ارزیابی کیفیت خدمات این سازمان ها امری ضروری به نظر می رسد. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات کلینیک های تخصصی درمانی شیراز با استفاده از مدل SERVQUAL و تاثیر آن بر واکنش های دریافت کنندگان خدمات در سال 1395 انجام شد.روش بررسی: این پژوهش از نوع توصیفی بود و جامعه مورد بررسی آن را مشتریان 6 کلینیک تخصصی درمانی شیراز تشکیل داد. نمونه گیری به روش طبقه بندی با تعداد 201 نفر صورت گرفت. داده ها با کمک پرسش نامه محقق ساخته جمع آوری گردید و سپس با استفاده از معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: بین انتظارات و ادراک مشتریان از عملکرد کلینیک ها بر حسب ابعاد کیفیت خدمات (موارد محسوس, تضمین, همدلی, قابلیت اطمینان و پاسخگویی), همخوانی وجود داشت. علاوه بر این, تاثیر کیفیت خدمات این کلینیک ها بر واکنش های دریافت کنندگان خدمات تایید گردید, به گونه ای که این تاثیر, 83 درصد واکنش های دریافت کنندگان خدمات را تبیین نمود.نتیجه گیری: تحلیل داده ها برازش مدل را تایید کرد. مدیران کلینیک ها با استفاده از این مدل قادر خواهند بود به ارزیابی کیفیت خدمات ارایه شده بپردازند و همچنین, تاثیر آن بر انواع واکنش های دریافت کنندگان خدمات را بررسی و در جهت بهبود ضعف ها برنامه ریزی نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاوری، زهرا، محمدشفیعی، مجید، و غیور، فاطمه. (1396). ارزیابی کیفیت خدمات کلینیک های تخصصی درمانی منتخب شیراز با استفاده از مدل SERVQUAL. مدیریت اطلاعات سلامت، 14(6 (پیاپی 58) )، 236-242. SID. https://sid.ir/paper/121586/fa

    Vancouver: کپی

    یاوری زهرا، محمدشفیعی مجید، غیور فاطمه. ارزیابی کیفیت خدمات کلینیک های تخصصی درمانی منتخب شیراز با استفاده از مدل SERVQUAL. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1396؛14(6 (پیاپی 58) ):236-242. Available from: https://sid.ir/paper/121586/fa

    IEEE: کپی

    زهرا یاوری، مجید محمدشفیعی، و فاطمه غیور، “ارزیابی کیفیت خدمات کلینیک های تخصصی درمانی منتخب شیراز با استفاده از مدل SERVQUAL،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 14، no. 6 (پیاپی 58) ، pp. 236–242، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121586/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button