مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از مدل سروکوال(SERVQUAL) در سال تحصیلی 97-1396

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 114

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش عالی یکی از مهم ترین نهادها جهت آموزش و تأمین نیروی انسانی می باشد که جهت حفظ و بقای خود نیازمند توجه به کیفیت خدمات می باشد. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی 97-1396 انجام گرفت. روش بررسی: در مطالعه توصیفی-تحلیلی حاضر 477 دانشجو براساس جدول نمونه گیری مورگان به صورت نمونه گیری طبقه ای-متناسب از شش دانشکده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به تصادف انتخاب و وارد مطالعه شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه تدوین شده ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل سروکوآل بود. اطلاعات پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارSPSS (V21) با استفاده از آمارتوصیفی و تحلیلی, شامل آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه تحلیل شد. یافته ها: نتایج مربوط به ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه نشان داد که 11/2 درصد از دانشجویان کیفیت خدمات را ضعیف, 87 درصد متوسط و 1/8 درصد خوب ارزیابی کرده اند. همچنین مقایسه میانگین نمرات ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی به تفکیک متغیرهای جنسیت, وضعیت تاهل, سن, نوع اسکان و همچنین دانشکده ها از نظر آماری معنی دار نشد (P>0. 05) در حالی که اختلاف مشاهده شده میانگین نمرات ارزیابی به تفکیک متغیر وضعیت بومی بودن دانشجویان از نظر آماری معنی دار شد(P<0. 05). نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن بود که کیفیت خدمات آموزشی موجود متوسط می باشد بنابراین لازم است مسئولین جهت افزایش ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه برنامه ریزی های کارآمدتری تدوین نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاهرودی، سمیه، اربابی سرجو، عزیزاله، و راهدار، ام البنین. (1398). ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از مدل سروکوال(SERVQUAL) در سال تحصیلی 97-1396. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 12(33 )، 103-114. SID. https://sid.ir/paper/219212/fa

    Vancouver: کپی

    شاهرودی سمیه، اربابی سرجو عزیزاله، راهدار ام البنین. ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از مدل سروکوال(SERVQUAL) در سال تحصیلی 97-1396. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛12(33 ):103-114. Available from: https://sid.ir/paper/219212/fa

    IEEE: کپی

    سمیه شاهرودی، عزیزاله اربابی سرجو، و ام البنین راهدار، “ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از مدل سروکوال(SERVQUAL) در سال تحصیلی 97-1396،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 33 ، pp. 103–114، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button