مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نقش میانجی امید به تحصیل در رابطه بین اخلاق حرفه ای تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 109

چکیده

 زمینه: هدف این پژوهش تحلیل نقش میانجی امید به تحصیل در رابطه بین اخلاق حرفه ای تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی بود. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی (207 نفر) دانشگاه محقق اردبیلی بود که با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونه گیری در دسترس 180 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه اخلاق حرفه ای تدریس, امید به تحصیل و عملکرد تحصیلی استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه ها مورد تأیید اساتید صاحب نظر قرار گرفته و پایایی آنها به ترتیب 88/0, 85/0, 78/0 به دست آمد. روش تجزیه و تحلیل داده ها ضریب همبستگی پیرسون و روش معادلات ساختاری بود که در تحلیل از نرم افزارهایSPSS 22 و LISREL 8. 8 استفاده شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد ارتباط اخلاق حرفه ای تدریس با امید به تحصیل و عملکرد تحصیلی معنی دار بوده و به ترتیب با بتای 53/0 و 36/0 اثر مستقیم دارد, همچنین ارتباط امید به تحصیل با عملکرد تحصیلی معنی دار بوده و با بتای 47/0 اثر مستقیم دارد. نقش واسطه ای امید به تحصیل در رابطه اخلاق حرفه ای تدریس و عملکرد تحصیلی نیز با بتای 16/0 معنی دار بود. نتیجه گیری: بنابراین می توان گفت که اخلاق حرفه ای تدریس و امید به تحصیل از متغیرهای مهم و مرتبط با عملکرد تحصیلی دانشجویان می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزیان کهن، نسرین، دهقانی، ماهرخ، و نصرتی، گوهر. (1397). تحلیل نقش میانجی امید به تحصیل در رابطه بین اخلاق حرفه ای تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی. اخلاق در علوم و فناوری، 13(4 )، 103-109. SID. https://sid.ir/paper/122743/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزیان کهن نسرین، دهقانی ماهرخ، نصرتی گوهر. تحلیل نقش میانجی امید به تحصیل در رابطه بین اخلاق حرفه ای تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(4 ):103-109. Available from: https://sid.ir/paper/122743/fa

    IEEE: کپی

    نسرین عزیزیان کهن، ماهرخ دهقانی، و گوهر نصرتی، “تحلیل نقش میانجی امید به تحصیل در رابطه بین اخلاق حرفه ای تدریس و عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 4 ، pp. 103–109، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122743/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button