مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط کیفیت تجارب یادگیری و خودنظم دهی با باورهای امید در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 320 | صفحه پایان 334

چکیده

 امید یکی از متغیرهای تأثیر گذار بر کیفیت زندگی و سلامت روان افراد جامعه و به ویژه قشر دانشجو به عنوان آینده سازان جامعه است. همچنین امید می تواند در افزایش توانمندی افراد در جنبه های مختلف زندگی به خصوص در زمینه تحصیلی نقش مهمی داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین کیفیت تجارب یادگیری و خودنظم دهی با باورهای امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد. این پژوهش به روش توصیفی همبستگی در سال 97-1396 انجام شد. نمونه ای با حجم 261 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی بر حسب جنسیت انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه های استاندارد کیفیت تجارب یادگیری نیومن, خودنظم-دهی هانگ و انل و باورهای امید اسنایدر جمع آوری شد. سپس اطلاعات با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون, آزمون tمستقل, تحلیل واریانس و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین میانگین نمره کل مقیاس کیفیت تجارب یادگیری با میانگین نمره کل باورهای امید رابطه مثبت و معنادار وجود داشت. همچنین بین میانگین نمره کل مقیاس خودنظم دهی و تمام ابعاد آن با میانگین نمره کل باورهای امید و خرده مقیاس های آن رابطه مثبت و معنادار وجود داشت. در نهایت, نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که خودنظم دهی به شکل مثبت و معناداری پیش بینی کننده باورهای امید است. بر اساس نتایج به دست آمده, بهبود کیفیت تجارب یادگیری دانشجویان توسط دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین پیشنهاد می شود برنامه ریزان درسی و مدرسان به طراحی و به کارگیری روش های تدریس مناسب در جهت افزایش مهارت های خودنظم دهی فراگیران اقدام کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قمی، مهین، مسلمی، زهرا، و محمدی، سیدداود. (1398). ارتباط کیفیت تجارب یادگیری و خودنظم دهی با باورهای امید در دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(4 )، 320-334. SID. https://sid.ir/paper/358541/fa

Vancouver: کپی

قمی مهین، مسلمی زهرا، محمدی سیدداود. ارتباط کیفیت تجارب یادگیری و خودنظم دهی با باورهای امید در دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(4 ):320-334. Available from: https://sid.ir/paper/358541/fa

IEEE: کپی

مهین قمی، زهرا مسلمی، و سیدداود محمدی، “ارتباط کیفیت تجارب یادگیری و خودنظم دهی با باورهای امید در دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 4 ، pp. 320–334، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358541/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button