مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,720
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,286
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناخت و کاربرد الگوهای نوین تدریس در میان اساتید گروه علوم انسانی

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی میزان شناخت و به کارگیری الگوهای نوین تدریس در میان استادان گروه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و روش آن توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه اساتید گروه علوم انسانی به تعداد 140 نفر است که 96 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته حاوی 35 گویه مطابق با مقیاس لیکرت در دو زمینه شناخت و کاربرد تنظیم شده و پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ در حیطه شناخت 0.80 و در حیطه کاربرد 0.84 به دست آمده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی (درصد, فراوانی, میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون T تک متغیره, T مستقل, تحلیل واریانس) در دو سطح شناخت و کاربرد تحلیل شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که استادان, علاوه بر اینکه الگوهای نوین تدریس را بیش از حد متوسط می شناسند, آنها را بیش از حد متوسط در فرایند تدریس به کار می گیرند. همچنین بین نظرات اساتید گروه علوم انسانی در شناخت و به کارگیری این الگوها با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی (سابقه خدمت, مدرک تحصیلی) تفاوت معنادار وجود داشته, اما بر حسب (دانشکده محل خدمت و رشته تحصیلی) تفاوت معنادار نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محققیان، شهناز، احمدی، غلامرضا، و سعادتمند، زهره. (1391). شناخت و کاربرد الگوهای نوین تدریس در میان اساتید گروه علوم انسانی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(35)، 48-59. SID. https://sid.ir/paper/127254/fa

    Vancouver: کپی

    محققیان شهناز، احمدی غلامرضا، سعادتمند زهره. شناخت و کاربرد الگوهای نوین تدریس در میان اساتید گروه علوم انسانی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(35):48-59. Available from: https://sid.ir/paper/127254/fa

    IEEE: کپی

    شهناز محققیان، غلامرضا احمدی، و زهره سعادتمند، “شناخت و کاربرد الگوهای نوین تدریس در میان اساتید گروه علوم انسانی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 35، pp. 48–59، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا