مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

9,359
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,110
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدریس در گروه های کوچک (بحث گروهی)

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 187

چکیده

 مقدمه: سال هاست که ارایه دروس نظری به دانشجویان و دانش آموزان به شیوه سنتی سخنرانی ادامه دارد و هر دو گروه اساتید و فراگیران از کم بازدهی و کسل کنندگی کلاس ها ناراضی اند. امروزه در دنیا هیچ فعالیتی در زمینه های علم و فناوری, اقتصاد و حتی فکر و اندیشه به صورت فردی انجام نمی شود. کار گروهی یکی از روش های اصلی تدریس است و باید دانش آموزان و دانشجویان به انجام کار گروهی تشویق شوند. کار و بحث گروهی, در عین این که روش های آموزشی هستند, هدف نگرشی بسیار مهمی نیز تلقی می شوند. کار گروهی فرصت ایجاد نگرش های مثبت نسبت به مدرسه و دانشگاه و علم را در ذهن های دانش آموزان و دانشجویان به وجود می آورد و تعامل عاطفی را بین آنها تقویت می کند. هدف اصلی از ارایه و گردآوری این مقاله, بررسی و شناساندن بهتر روش تدریس در گروه های کوچک یا همان بحث گروهی بود.نتیجه گیری: کار و بحث گروهی, دانش آموزان را با مشکلاتی که در بزرگسالی بر سر راه زندگی اجتماعی آنها وجود دارد, آشنا می کند و راه مقابله و برطرف کردن مشکلات را به آنان می آموزد. در واقع این نوع آموزش, تمرینی کوچک برای رسیدن به زندگی اجتماعی بهتر است. در جریان کار گروهی, فراگیر علاوه بر تجربه اندوزی در تقسیم کار و مسولیت, تجربیاتی نیز در زمینه مدیریت و سازمان دهی فعالیت ها به دست می آورد. شرکت در کار و بحث گروهی باعث یادگیری عمیق تر و ماندگارتر می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکوتی، محمد. (1388). تدریس در گروه های کوچک (بحث گروهی). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(4)، 183-187. SID. https://sid.ir/paper/174271/fa

    Vancouver: کپی

    ملکوتی محمد. تدریس در گروه های کوچک (بحث گروهی). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(4):183-187. Available from: https://sid.ir/paper/174271/fa

    IEEE: کپی

    محمد ملکوتی، “تدریس در گروه های کوچک (بحث گروهی)،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 4، pp. 183–187، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174271/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا