مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی در دانشجویان دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 27

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی در دانشجویان شرق گیلان انجام شده است. روش آن توصیفی از نوع همبستگی بوده, جامعه آماری پژوهش دانشجویان زن و مرد دانشگاه های شرق گیلان در سال تحصیلی 91-90 با حجم 30489 و حجم نمونه 379 نفر که شامل 190 نفر زن و 189 نفر مرد به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشنامه محقق ساخته برای بررسی مولفه های برنامه درسی پنهان که شامل جو اجتماعی دانشگاه و ساختار سازمانی دانشگاه و پرسشنامه محقق ساخته نابرابری های جنسیتی با استفـاده از روش الفای کرونباخ, روایی و پایایی کل سوالات 92 صدم محاسبه گردید. در بخش آمار توصیفی از نمودارفراوانی, درصد فراوانی, میانگین و انحراف استاندارد و در بخش آمار استنباطی از آزمون رگرسیون چند متغیری وضریب همبستگی پیرسون, استفاده گردید که به وسیله نرم افزار spss پس از تجزیه و تحلیل داده ها باعنایت به نتایج به دست آمده مشخص شد بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی دانشجویان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین ساختار سازمانی دانشگاه و متغیرهای جامعه پذیری جنسیتی, عقیده قالبی جنسیتی و ایفای نقش جسیتی با 95% اطمینان رابطه وجود دارد و.بین جو اجتماعی دانشگاه و متغیرهای جامعه پذیری جنسیتی, عقیده قالبی جنسیتی, ایفای نقش جسیتی و ایدئولوژی مرد سالاری با 95% اطمینان رابطه وجود دارد و ا بعاد برنامه درسی پنهان توان پیش بینی نابرابری های جنسیتی دانشگاه ها را دارند.‏

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پردخته، فرهاد، کاظم پور، اسماعیل، و شکیبایی، زهره. (1394). رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی در دانشجویان دانشگاه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(20 (پیاپی 47))، 16-27. SID. https://sid.ir/paper/127387/fa

    Vancouver: کپی

    پردخته فرهاد، کاظم پور اسماعیل، شکیبایی زهره. رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی در دانشجویان دانشگاه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(20 (پیاپی 47)):16-27. Available from: https://sid.ir/paper/127387/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد پردخته، اسماعیل کاظم پور، و زهره شکیبایی، “رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی در دانشجویان دانشگاه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 20 (پیاپی 47)، pp. 16–27، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button