مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,796
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,214
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه میان اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف کلی این پژوهش, بررسی رابطه اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری میان دانش آموزان دبیرستانی است که در آن از پرسشنامه سبک یادگیری کلب و مقیاس اضطراب ریاضی چیو و هنری استفاده شده است. جامعه آماری, کلیه دانش آموزان پایه دوم و سوم رشته های علوم تجربی و ریاضی دوره متوسطه نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز را در بر می گیرد و نمونه آماری به صورت خوشه ای-تصادفی انتخاب شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان اضطراب ریاضی و شیوه یادگیری تجربه عینی رابطه مثبت و معنادار و بین اضطراب ریاضی و مفهوم سازی انتزاعی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. با توجه به جنسیت, میان اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج در بررسی رابطه بین اضطراب ریاضی دانش آموزان و سبک های یادگیری آنها با توجه به پایه تحصیلی, نشان می دهد که میان اضطراب ریاضی و شیوه یادگیری مفهوم سازی انتزاعی رابطه منفی و معناداری موجود است که این رابطه, برای دانش آموزان پایه سوم, از نظر آماری معنادار بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، سعید، و احمدی، مجید. (1390). رابطه میان اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(31)، 89-102. SID. https://sid.ir/paper/127447/fa

Vancouver: کپی

احمدی سعید، احمدی مجید. رابطه میان اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(31):89-102. Available from: https://sid.ir/paper/127447/fa

IEEE: کپی

سعید احمدی، و مجید احمدی، “رابطه میان اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 31، pp. 89–102، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127447/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا