مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

564
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزش وپرورش شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 204

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی گرایش رویکرد غالب برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه اول ناحیه 3 آموزش وپرورش شهر اصفهان است. روش انجام این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی از نوع علی مقایسه ای است. جامعة آماری این پژوهش را نیز کلیه دبیران مدارس متوسطه اول ناحیة 3 آموزش وپرورش شهر اصفهان به تعداد 500 نفر تشکیل داده اند که با بهره مندی از روش نمونه گیری تصادفی ساده و فرمول تعیین حجم نمونه مورگان, 217 نفر از دبیران (79 نفر زن و 137 نفر مرد) انتخاب شدند و به پرسشنامه ای محقق ساخته که بر اساس دسته بندی رویکردهای برنامه درسی بر مبنای دسته بندی اسکایرو (1992) طراحی شده بود پاسخ دادند. اعتبار پرسشنامه با استفاده از شاخص آلفای کرونباخ و با نرم افزار spss20 برابر با 78/0 به دست آمده است. یافته ها حاکی از آن است که رویکرد غالب دبیران در اهداف, نقش معلم و نوع ارزشیابی, دو رویکرد علمی دانشگاهی و کارایی اجتماعی است این در حالی است که در دو رویکرد بازسازی اجتماعی و یادگیرنده محوری پایین تر از متوسط هستند. همچنین با توجه به میانگین های گزارش شده دبیران از میان دو رویکرد مورد توجه ابتدا به رویکرد علمی دانشگاهی و سپس به رویکرد کارایی اجتماعی توجه داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندی، بهمن، نقش، سیمین، و طرخان، رضاعلی. (1397). بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزش وپرورش شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(32 (پیاپی 59) )، 191-204. SID. https://sid.ir/paper/127496/fa

    Vancouver: کپی

    زندی بهمن، نقش سیمین، طرخان رضاعلی. بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزش وپرورش شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(32 (پیاپی 59) ):191-204. Available from: https://sid.ir/paper/127496/fa

    IEEE: کپی

    بهمن زندی، سیمین نقش، و رضاعلی طرخان، “بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دورة متوسطه اول منطقه سه آموزش وپرورش شهر اصفهان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 32 (پیاپی 59) ، pp. 191–204، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127496/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا