مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,413
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,516
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارتهای اجتماعی، اضطراب اجتماعی و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 124

کلیدواژه

جرات ورزی (ابراز وجود)Q3

چکیده

 در این پژوهش به بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارتهای اجتماعی, اضطراب اجتماعی و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانی پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانهای شیراز است که از میان آنها 60 نفر به طور تصادفی انتخاب و در دو گروه 30 نفری آزمایشی و گواه گمارده شدند. ابزارهای مورد استفاده عبارتند از پرسشنامه ابراز وجود, مقیاس درجه بندی میلر و ایسلر و پرسشنامه اضطراب اجتماعی واتسون و فرند. برای اجرای پژوهش از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. نتایج تحلیل فرضیه ها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری نشان دادند که آموزش جرات ورزی باعث افزایش مهارتهای اجتماعی, ابراز وجود و کاهش اضطراب اجتماعی می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رحیمی، جعفر، حقیقی، جمال، مهرابی زاده هنرمند، مهناز، و بشلیده، کیومرث. (1385). بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارتهای اجتماعی, اضطراب اجتماعی و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول مقطع متوسطه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 13(1 (ویژه روانشناسی))، 111-124. SID. https://sid.ir/paper/8849/fa

Vancouver: کپی

رحیمی جعفر، حقیقی جمال، مهرابی زاده هنرمند مهناز، بشلیده کیومرث. بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارتهای اجتماعی, اضطراب اجتماعی و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول مقطع متوسطه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1385؛13(1 (ویژه روانشناسی)):111-124. Available from: https://sid.ir/paper/8849/fa

IEEE: کپی

جعفر رحیمی، جمال حقیقی، مهناز مهرابی زاده هنرمند، و کیومرث بشلیده، “بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر مهارتهای اجتماعی, اضطراب اجتماعی و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول مقطع متوسطه،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 13، no. 1 (ویژه روانشناسی)، pp. 111–124، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8849/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا