مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر در فرآیند پذیرش محصولات خارجی در میان دو کشور ایران- ترکیه

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 246

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی تاثیر مستقیم ملی گرایی و انزجار بر روی عوامل پذیرش محصول خارجی کشور کره جنوبی در میان دو کشور اسلامی ایران و ترکیه است. جامعه آماری افراد بالای 18 سال می باشند که نمونه ایران از 255 نفر و نمونه ترکیه 225 نفر از طریق اینترنت تشکیل شده است. پرسشنامه از دو زبان محلی به صورت جداگانه استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل به صورت مدل سازی معادلات ساختاری است که ابتدا از تحلیل عاملی تاییدی و سپس از تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که مصرف کنندگان ایرانی در پذیرش محصول خارجی علاوه بر اینکه به تصویر ذهنی از کشور کره جنوبی به عنوان خاستگاه اهمیت می دهند, مساله ملی گرایی را نیز مدنظر قرار می دهند. به همین دلیل شرکت های تولید کننده بایستی برای قبولاندن محصول خارجی به مصرف کنندگان ایرانی, آن را در کشور میزبان تولید کنند و به مسائل ملی گرایی آن ها توجه کنند, درحالی که برند محصول همچنان نشان دهنده تصویر از کشور کره جنوبی باشد. همچنین تمایل مصرف کننده به ملی گرایی یک تنفر کلی نسبت به سایر کشور ها را مشخص می کند که بیانگر میهن پرستی و احساس قوی درون گروهی است. این مدل می تواند تاثیر ملی گرایی و انزجار را در هر مرحله از رفتار مصرف کننده مورد ارزیابی قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز، و کایینی، امیرعباس. (1395). بررسی عوامل موثر در فرآیند پذیرش محصولات خارجی در میان دو کشور ایران- ترکیه. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 10(1 (پیاپی 19) )، 215-246. SID. https://sid.ir/paper/129886/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز، کایینی امیرعباس. بررسی عوامل موثر در فرآیند پذیرش محصولات خارجی در میان دو کشور ایران- ترکیه. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1395؛10(1 (پیاپی 19) ):215-246. Available from: https://sid.ir/paper/129886/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده، و امیرعباس کایینی، “بررسی عوامل موثر در فرآیند پذیرش محصولات خارجی در میان دو کشور ایران- ترکیه،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 10، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 215–246، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button