مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید، آگاهی از محصول و درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول بر تصمیم خرید مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 32

چکیده

 رفتار مصرف کننده شامل فعالیت های زیادی می شود, هر مصرف کننده دارای افکار, احساسات, برنامه ها, تصمیمات و خریدهای متعددی است. فردی که تنها به فعالیت خرید توجه می کند خیلی از فعالیت های مرتبط با آن را نادیده گرفته است. بازاریابان باید دریابند چگونه مصرف کنندگان اطلاعات درباره گزینه های مختلف را جمع آوری می کنند و از این اطلاعات برای انتخاب محصولات رقیب استفاده می کنند, مصرف کنندگان چگونه تصمیم به خرید می گیرند و چرا فرآیند خرید و دلایل خرید مصرف کنندگان مختلف, متفاوت است. اطلاعات مرتبط با رفتار مصرف کننده در جهت پیش بینی و تشخیص اعمال او در بازار مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین لازم است در مورد عوامل تاثیرگذار بر رفتار خریداران و ارتباط آن ها با تصمیم خرید اشراف داشته باشیم. هدف این پژوهش بررسی تاثیر تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید, آگاهی از محصول و درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول بر تصمیم خرید مصرف کنندگان می باشد. متغیرهای اصلی تحقیق شامل: تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید, آگاهی از محصول, درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول, تمایل به جستجوی اطلاعات, تمایل به خرید و تصمیم خرید مصرف کنندگان می باشند. مدل پژوهش برگرفته شده از مدل تحقیق لین و چن (2006) است.جامعه آماری تحقیق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و محصول مورد بررسی گوشی تلفن همراه می باشد.حجم نمونه آماری 379 نفر می باشد که از تحلیل رگرسیون چندگانه برای آزمون نه فرضیه تحقیق استفاده شده است.نتایج نشان دادند که تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید, آگاهی از محصول و درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول رابطه مستقیم با تصمیم خرید مصرف کنندگان دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز، و خسروزاده، شیرین. (1390). ارزیابی تاثیر تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید, آگاهی از محصول و درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول بر تصمیم خرید مصرف کنندگان. مدیریت بازاریابی، 6(11)، 1-32. SID. https://sid.ir/paper/218827/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز، خسروزاده شیرین. ارزیابی تاثیر تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید, آگاهی از محصول و درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول بر تصمیم خرید مصرف کنندگان. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(11):1-32. Available from: https://sid.ir/paper/218827/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده، و شیرین خسروزاده، “ارزیابی تاثیر تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید, آگاهی از محصول و درگیری ذهنی (پیچیدگی) محصول بر تصمیم خرید مصرف کنندگان،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 11، pp. 1–32، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218827/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button