مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارتباطات برند بر وفاداری: مطالعه نقش میانجی اعتبار برند و تصویر ذهنی مشترکین اپراتورهای تلفن همراه

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 43

چکیده

 در بازار رقابتی امروز, وفاداری به برند یک الزام استراتژیک برای ایجاد مزیت های رقابتی پایدار است, بنابراین شناسایی عوامل تبیین کننده وفاداری مشتریان به برند و فرآیند اثرگذاری آن موردتوجه بازاریابان قرار گرفته است. هدف این پژوهش تاثیر «ارتباطات کنترل شده و کنترل نشده برند» بر وفاداری مشترکین اپراتورهای تلفن همراه از طریق نقش میانجی «تصویر ذهنی مشترکین برند» و «اعتبار برند» می باشد. جامعه آماری این پژوهش پیمایشی را تمامی مشترکین دو اپراتور تلفن همراه ایرانسل و همراه اول در سطح استان یزد تشکیل می دهد که با استفاده از نمونه گیری در دسترس, 544 نفر انتخاب شدند. نتایج حاصل از رویکرد تحلیل مسیر در مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد ارتباطات کنترل نشده برند شامل شهرت عمومی و تبلیغات شفاهی برند, علاوه بر تاثیر مستقیم, با میانجی گری تصویر ذهنی مشترکین و اعتبار برند, تاثیری غیرمستقیم نیز, بر وفاداری مشتریان نسبت به برند دارد. همچنین تبلیغات به عنوان مهم ترین ابزار ارتباطات کنترل شده برند تنها از طریق تاثیر غیرمستقیم موجب وفاداری مشترکین می شود. از دیگر یافته های پژوهش حاضر, کشف و تایید تاثیر مثبت تصویر ذهنی مشترکین بر اعتبار برند بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الحسینی المدرسی، سیدمهدی، و ضیایی بیده، علیرضا. (1394). تاثیر ارتباطات برند بر وفاداری: مطالعه نقش میانجی اعتبار برند و تصویر ذهنی مشترکین اپراتورهای تلفن همراه. علوم مدیریت ایران، 10(40)، 23-43. SID. https://sid.ir/paper/130402/fa

    Vancouver: کپی

    الحسینی المدرسی سیدمهدی، ضیایی بیده علیرضا. تاثیر ارتباطات برند بر وفاداری: مطالعه نقش میانجی اعتبار برند و تصویر ذهنی مشترکین اپراتورهای تلفن همراه. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1394؛10(40):23-43. Available from: https://sid.ir/paper/130402/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی الحسینی المدرسی، و علیرضا ضیایی بیده، “تاثیر ارتباطات برند بر وفاداری: مطالعه نقش میانجی اعتبار برند و تصویر ذهنی مشترکین اپراتورهای تلفن همراه،” علوم مدیریت ایران، vol. 10، no. 40، pp. 23–43، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130402/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button