Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

921
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزش سناریوهای بالینی و نقد همردگان بر دانش و عملکرد دانشجویان در مراقبت از بیماران

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 48

چکیده

 مقدمه: دانشجویان باید بتوانند اطلاعات خود را به تفسیر نموده و با ایجاد ارتباط بین اطلاعات جدید و اطلاعات موجود خود از آن در جهت حل مسایل جدید استفاده نمایند. مطالعه حاضر با هدف بررسی کارایی دو روش آموزشی نقد همردگان و سناریوهای بالینی در ارتقا دانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در مراقبت از بیماران صورت گرفته است.مواد و روش تحقیق: مطالعه حاضر یک مطالعه تجربی که بر روی 42 نفر از دانشجویان بالینی پرستاری می باشد. دانشجویان به صورت تصادفی به دو بخش تقسیم شده و تحت دو روش آموزشی نقد همردگان و سناریوهای بالینی مورد آموزش قرار گرفتند. داده ها از طریق پیش آزمون با سوالات کوتاه پاسخ و پس آزمون با بررسی چک لیست عملکرد گردآوری شده اند.یافته ها: اختلاف معنی داری بین میانگین نمرات بدست آمده از دانش و عملکرد دانشجو از طریق دو روش آموزش مشاهده شده به گونه ای که موید بالاتر بودن میانگین نمرات در روش یادگیری از طریق نقد همگردگان بود (P<0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده و نظر به تاثیر مثبت روش نقد همردگان در ارایه بازخورد و یادگیری مهارت های بالینی, توصیه می شود که استفاده از روش های متنوع آموزشی به خصوص استفاده از یاران همگروه در انتقال و بازتاب مهارت های بالینی به عنوان یک روش خلاق و مشارکتی به منظور حل مشکلات آموزشی بالینی استفاده شده و در آینده به عنوان یک روش آموزش در بخشهای بالینی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصلی نژاد، لیلی، و سبحانیان، سعید. (1387). مقایسه تاثیر دو روش آموزش سناریوهای بالینی و نقد همردگان بر دانش و عملکرد دانشجویان در مراقبت از بیماران. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 6(6)، 41-48. SID. https://sid.ir/paper/130841/fa

    Vancouver: کپی

    مصلی نژاد لیلی، سبحانیان سعید. مقایسه تاثیر دو روش آموزش سناریوهای بالینی و نقد همردگان بر دانش و عملکرد دانشجویان در مراقبت از بیماران. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1387؛6(6):41-48. Available from: https://sid.ir/paper/130841/fa

    IEEE: کپی

    لیلی مصلی نژاد، و سعید سبحانیان، “مقایسه تاثیر دو روش آموزش سناریوهای بالینی و نقد همردگان بر دانش و عملکرد دانشجویان در مراقبت از بیماران،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 6، no. 6، pp. 41–48، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130841/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا