مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات اساتید دانشکده علوم پزشکی جهرم نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 23

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی موثرترین شیوه برای بهبود کیفیت آموزش به شمار می رود. یکی از عمده ترین روشهای ارزیابی در محیط های آموزشی، ارزشیابی از کیفیت فعالیت های علمی - آموزشی اعضا هیات علمی می باشد. بطور کلی از روشهای متنوعی جهت ارزشیابی مدرسین استفاده می شود از جمله نظر رییس دانشکده، مدیر گروه، نظر همکاران، خود ارزیابی و نظر دانشجو که در این میان استفاده از نظر دانشجویان متداولتر است. به منظور فراهم آوردن اطلاعات ضروری در بهبود نظام ارزشیابی استاد این تحقیق با هدف تعیین نظرات اساتید نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو انجام گرفت.روشها: از پرسشنامه ای روا و پایا مشتمل بر 22 سوال که شامل شانزده سوال بسته و 6 سوال باز بود در این پرسشنامه عواملی از قبیل موافقت کلی اساتید با انجام ارزشیابی توسط دانشجو، نظر اساتید در خصوص زمان مناسب برای انجام ارزشیابی و رضایت اعضا هیات علمی از روند ارزشیابی در دانشکده پزشکی جهرم و نظر آنان در خصوص سایر روشهای ارزشیابی مورد پرسش قرار گرفت کلیه اساتید علوم پایه، و بالینی وپرستاری دانشکده علوم پزشکی جهرم در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد 64% از اساتید با اصل انجام ارزشیابی توسط دانشجو کاملا موافق بودند لیکن36% از اساتید نسبتا موافق بودند که دانشجویان به طور آگاهانه فرم ارزشیابی استاد را پر می کنند و مدرسین معتقد بودند که دانشجویان نظرات شخصی خود را در ارزشیابی دخالت می دهند و 56% درصد از اساتید بهترین زمان برای توزیع پرسشنامه دو هفته آخر ترم می دانند. همچنین ارتباط آماری معنی داری بین جنس اساتید، سابقه کار و رشته تحصیلی آنان با نقطه نظراتشان دیده نشد. (P>0/05).نتیجه: لیکن بیشتر آنان (76%) اعتقاد دارند که دانشجویان بیشتر از آنکه به محتوا و روش تدریس استاد توجه داشته باشند به ارزیابی اخلاق و رفتار و شخصیت مدرس می پردازند. به نظر می رسد که بازنگری روشهای ارزشیابی اعضا هیات علمی بایستی جز اولویت های کاری وزارتخانه قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی پور، صدیقه، و امینی، میترا. (1381). بررسی نظرات اساتید دانشکده علوم پزشکی جهرم نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 23-23. SID. https://sid.ir/paper/427501/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی پور صدیقه، امینی میترا. بررسی نظرات اساتید دانشکده علوم پزشکی جهرم نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):23-23. Available from: https://sid.ir/paper/427501/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه نجفی پور، و میترا امینی، “بررسی نظرات اساتید دانشکده علوم پزشکی جهرم نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 23–23، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/427501/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button