مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

946
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزش ایفای نقش و بحث گروهی بر آگاهی و نگرش اینترن های دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه انتقال خبر بد در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 6

چکیده

 مقدمه: آموزش مهارت های انتقال خبر بد از ضروریات طبابت با کیفیت بالا می باشد. مطالعه حاضر به منظور مقایسه تاثیر آموزش مهارت های انتقال اخبار ناگوار به روش ایفای نقش و روش بحث گروهی انجام گرفته است.روش کار: این مطالعه از نوع مداخله‎ای دو سو کور در سال 1388 در دانشگاه علوم پزشکی جهرم بر روی 30 نفر اینترن انجام شد. جامعه این پژوهش, تمامی اینترن های پزشکی جهرم و تعیین حجم نمونه و نمونه گیری به روش سرشماری بود. در ابتدا نمونه ها به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گردآوری داده ها از طریق یک پرسش نامه محقق ساخته روا و پایا بود که میزان آگاهی و نگرش اینترن ها را در دو مرحله مورد بررسی قرار می داد. گروه اول وارد کارگاه آموزش انتقال خبر بد به روش بحث گروهی و گروه دوم وارد کارگاه آموزش انتقال خبر بد به روش ایفای نقش شدند. قبل از شروع و بعد از اتمام کارگاه, سطح آگاهی و نگرش شرکت کنندگان ارزیابی شد. داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزار SPSS 11.5 با استفاده از آزمون های تی مستقل و تی زوج تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمره آگاهی و نگرش دو گروه قبل از آموزش تفاوت معناداری نداشتند (به ترتیب p=0.618 و .(p=0.329 میانگین نمره آگاهی بعد از آموزش با قبل از آموزش تفاوت معناداری داشت ((P<0.0001 نگرش افراد هر دو گروه بعد از آموزش نسبت به قبل از آموزش تفاوت معناداری داشت (P<0.0001). آگاهی و نگرش هر دو گروه پس از آموزش با یکدیگر تفاوت معناداری داشتند (.(P<0.0001بحث و نتیجه گیری: اگرچه هر دو روش یادشده باعث ارتقا سطح آگاهی و نگرش اینترن ها شد, اما روش ایفای نقش موثرتر بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مناقب، سیداسماعیل، و مصلی نژاد، نجمه السادات. (1390). مقایسه تاثیر دو روش آموزش ایفای نقش و بحث گروهی بر آگاهی و نگرش اینترن های دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه انتقال خبر بد در سال 1388. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 9(ویژه نامه آموزشی)، 1-6. SID. https://sid.ir/paper/130910/fa

    Vancouver: کپی

    مناقب سیداسماعیل، مصلی نژاد نجمه السادات. مقایسه تاثیر دو روش آموزش ایفای نقش و بحث گروهی بر آگاهی و نگرش اینترن های دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه انتقال خبر بد در سال 1388. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1390؛9(ویژه نامه آموزشی):1-6. Available from: https://sid.ir/paper/130910/fa

    IEEE: کپی

    سیداسماعیل مناقب، و نجمه السادات مصلی نژاد، “مقایسه تاثیر دو روش آموزش ایفای نقش و بحث گروهی بر آگاهی و نگرش اینترن های دانشگاه علوم پزشکی جهرم در زمینه انتقال خبر بد در سال 1388،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 9، no. ویژه نامه آموزشی، pp. 1–6، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130910/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا