مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

934
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 20

چکیده

 زمینه و هدف: انتقال خبر بد, برای بیمار و پرسنل درمانی بسیار استرس زا می باشد. روش صحیح و کاربردی آموزش انتقال خبر بد از دغدغه های آموزش پزشکی می باشد. لذا این مطالعه با هدف مقایسه اثر آموزش بر مبنای استراتژی اسپایکس (SPIKES) با دو رویکرد ایفای نقش و مولتی مدیا بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی, در انتقال خبر بد به بیمار انجام شد.روش بررسی: این مطالعه کارآزمایی بالینی سه گروهه بر روی 90 دانشجوی مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. دانشجویان به صورت تصادفی انتخاب شده و با دو رویکرد متفاوت مولتی مدیا و ایفای نقش آموزش دیدند. گروه کنترل بدون مداخله آموزشی بود. قبل و دو هفته بعد از آموزش, آزمون آگاهی و نگرش به صورت کتبی به عمل آمد.یافته ها: مقایسه میانگین نمرات آگاهی و نگرش بعد از مداخله در سه گروه, اختلاف معنی داری را بین گروه های ایفای نقش و مولتی مدیا با گروه کنترل نشان داد (P<0.05). علاوه بر این میانگین نمره نگرش بعد از مداخله در گروه مولتی مدیا بالاتر از گروه ایفای نقش بوده و از تفاوت آماری معناداری برخوردار بود (P=0.045).نتیجه گیری: آموزش با استفاده از مولتی مدیا به صورت غیرحضوری و ایفای نقش می تواند آگاهی دانشجویان را در زمینه انتقال خبر بد, به یک میزان افزایش دهد؛ در حالی که نگرش دانشجویان با رویکرد مولتی مدیا بیشتر از آموزش با استفاده از ایفای نقش تغییر می نماید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

باغداری، نسرین، ترکمن نژادسبزواری، مرضیه، کریمی مونقی، حسین، راد، مصطفی، و امیری، مهدی. (1395). اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(22)، 12-20. SID. https://sid.ir/paper/219275/fa

Vancouver: کپی

باغداری نسرین، ترکمن نژادسبزواری مرضیه، کریمی مونقی حسین، راد مصطفی، امیری مهدی. اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(22):12-20. Available from: https://sid.ir/paper/219275/fa

IEEE: کپی

نسرین باغداری، مرضیه ترکمن نژادسبزواری، حسین کریمی مونقی، مصطفی راد، و مهدی امیری، “اثر آموزش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی در انتقال خبر بد به بیمار،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 22، pp. 12–20، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219275/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button