مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: تصویر زنان در آگهی های بازرگانی تلویزیون ایران (عنوان عربی: صورة المراة فی الاعلانات التجاریة فی التلفزیون الایرانی)

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 76

چکیده

 چکیده فارسی:برساخت بازنمایی خاص, روابط قدرت موجود را منعکس کرده و گفتمان های اجتماعی مسلط را مشخص می کند. این مقاله تحلیل کمی و کیفی آگهی بازرگانی تلویزیون ایران است. هدف اصلی این مقاله بررسی بازنمایی زنان و برساخت تصاویر آن ها از راه گفتمان آگهی های بازرگانی با تاکید بر نقش های جنسیتی است. برای دست یافتن به این هدف با استفاده از برخی مقوله های خاص, 90 آگهی بازرگانی مورد مطالعه قرار گرفت, سپس 7 آگهی بازرگانی بر اساس نظریه گفتمان لاکلا و موف به طور عمیق تحلیل شد.نتایج نشان داد که همه تبلیغات به طور مستقیم یا غیر مستقیم روابط مسلط جنسیتی را نشان می دهند و ارزش های حاکم را تولید و بازتولید می کنند و عناصر محوری گفتمان مسلط آگهی های بازرگانی باعث هژمونیک شدن گفتمان مردانه در روابط جنسیتی می شود. تحلیل ها نشان از تضاد بین واقعیت نقش های جنسیتی در جامعه و تبلیغات بازرگانی تلویزیون است.   چیده عربی: ان بنیة الاظهارالخاصة, تعکس العلاقة فی السلطة السائدة و تحدد الخطاب الاجتماعی السائد. و هذا المقال یتناول بالتحلیل الکمی والکیفی الاعلانات التجاریة فی التلفزیون الایرانی. ان الهدف الرئیسی من هذا المقال یتمثل فی دراسة اظهار المراة و بنیة صورها عن طریق خطاب الاعلانات التجاریة مع التاکید علی الادوار المتعلقة بالجنس (من حیث الذکورة والانوثة). و تم دراسة 90 اعلانا تجاریا من اجل بلوغ هذا الهدف, و ذلک من خلال الافادة من بعض المقولات الخاصة. و من ثم تم تحلیل 7 اعلانات تجاریة علی اساس نظریة خطاب لاکلا و موف بشکل معمق. و اظهرت النتائج بان جمیع الاعلانات تظهر بشکل مباشر او غیر مباشر العلاقات السائدة من حیث نوع الجنس و تقوم بانتاج و اعادة انتاج القیم السائدة و ان العناصر المحوریة للخطاب السائد فی الاعلانات التجاریة تؤدی الی هیمنة الخطاب الرجولی فی العلاقة من حیث نوع الجنس. و تفید التحلیلات بان هناک تعارض بین حقیقة الادوار من حیث الجنس فی المجتمع والاعلانات التجاریة التلفزیونیة.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهری، بهار، و حاجی محمدی، علی. (1389). عنوان فارسی: تصویر زنان در آگهی های بازرگانی تلویزیون ایران (عنوان عربی: صورة المراة فی الاعلانات التجاریة فی التلفزیون الایرانی). مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)، 4(1)، 50-76. SID. https://sid.ir/paper/133233/fa

    Vancouver: کپی

    مهری بهار، حاجی محمدی علی. عنوان فارسی: تصویر زنان در آگهی های بازرگانی تلویزیون ایران (عنوان عربی: صورة المراة فی الاعلانات التجاریة فی التلفزیون الایرانی). مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)[Internet]. 1389؛4(1):50-76. Available from: https://sid.ir/paper/133233/fa

    IEEE: کپی

    بهار مهری، و علی حاجی محمدی، “عنوان فارسی: تصویر زنان در آگهی های بازرگانی تلویزیون ایران (عنوان عربی: صورة المراة فی الاعلانات التجاریة فی التلفزیون الایرانی)،” مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)، vol. 4، no. 1، pp. 50–76، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/133233/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button