مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,361
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش فراشناختی خواندن با روش یادگیری مشارکتی (CIRC) بر میزان درک مطلب کودکان دیرآموز

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 93

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش فراشناختی, با روش یادگیری مشارکتی (CIRC), بر میزان درک مطلب کودکان دیرآموز می باشد. به این منظور, 40 دانش آموز دختر دیرآموز, از مدرسه دیرآموز انتخاب و به شیوه تصادفی به دو گروه 20 نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر, 4 آزمون درک مطلب بود و با توجه به سن و رشد ذهنی و هماهنگ با محتوای کتاب درسی فارسی و علوم, تهیه شد و اعتباریابی محتوایی شد. پیش آزمون و پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. نشست های آموزشی به مدت 3 ماه, هر هفته 8 ساعت, برای دانش آموزان گروه آزمایشی اجرا شد و گروه کنترل, برنامه عادی خواندن فارسی و علوم را داشتند و پس از 3 ماه, از نشست های آموزشی از هر دو گروه, پس آزمون خواندن و درک مطلب و علوم به عمل آمد. یافته ها نشان می دهد که تفاوت معنی داری میان نمره پیش آزمون درک مطلب و پس آزمون در گروه آزمایش وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر دال بر موثر بودن روش یادگیری مشارکی (CIRC) می باشد و یافته های پژوهش حاضر, بیانگر آن است که دانش آموزان دیرآموز, از چنین روش هایی سود می برند و این روش ها در آموزش و بهبود درک مطلب آنان سودمند می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جباری، سوسن. (1384). تاثیر آموزش فراشناختی خواندن با روش یادگیری مشارکتی (CIRC) بر میزان درک مطلب کودکان دیرآموز. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی))، 82-93. SID. https://sid.ir/paper/13377/fa

    Vancouver: کپی

    جباری سوسن. تاثیر آموزش فراشناختی خواندن با روش یادگیری مشارکتی (CIRC) بر میزان درک مطلب کودکان دیرآموز. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1384؛22(4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)):82-93. Available from: https://sid.ir/paper/13377/fa

    IEEE: کپی

    سوسن جباری، “تاثیر آموزش فراشناختی خواندن با روش یادگیری مشارکتی (CIRC) بر میزان درک مطلب کودکان دیرآموز،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 22، no. 4(پیاپی 45)(ویژه نامه علوم تربیتی)، pp. 82–93، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button