مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین وزن مولفه های تدریس برای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور بر اساس مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی (A.H.P)

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 168

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر تبیین و تعیین مولفه های تدریس و سهم و وزن هر یک از آنها در کیفیت تدریس, به منظور به کارگیری در ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور است. جامعه آماری مطالعه را تمامی اعضای هیات علمی رشته های علوم تربیتی در 23 دانشگاه وابسته به وزارت علوم, تحقیقات و فناوری تشکیل می دهد.نتایج پژوهش حاکی از آن است که سهم عوامل مربوط به مدرس, دانشجو و محیط آموزش, به ترتیب معادل 55 درصد, 24 درصد و 21 درصد در کیفیت تدریس ارزیابی شده است. از بین مولفه های مرتبط با کیفیت مدرس نیز, مهارت های حرفه ای مدرس با 39.1 درصد, به عنوان عمده ترین مولفه, ویژگی های شخصیتی اخلاقی با 16.3 درصد, اثر محیط آموزش بر مدرس با 13.6 درصد, اثر کیفیت دانشجویان بر تدریس مدرس با 11.6 درصد, ویژگی های شغلی مدرس با 11.3 درصد و ویژگی های جمعیت شناختی مدرس با 8.1 درصد, در رتبه های بعدی قرار دارند. موثق ترین منابع اطلاعات درباره کیفیت آموزش به ترتیب اولویت, پرسشنامه دانشجویان, خودارزشیابی مدرس, کارپوشه تدریس, ارزیابی همکاران و متخصصان آموزش و یادگیری بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معروفی، یحیی. (1390). تعیین وزن مولفه ‌های تدریس برای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه ‌های کشور بر اساس مدل فرایند تحلیل سلسله ‌مراتبی (A.H.P). آموزش عالی ایران، 3(4 (پیاپی 12))، 143-168. SID. https://sid.ir/paper/135874/fa

    Vancouver: کپی

    معروفی یحیی. تعیین وزن مولفه ‌های تدریس برای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه ‌های کشور بر اساس مدل فرایند تحلیل سلسله ‌مراتبی (A.H.P). آموزش عالی ایران[Internet]. 1390؛3(4 (پیاپی 12)):143-168. Available from: https://sid.ir/paper/135874/fa

    IEEE: کپی

    یحیی معروفی، “تعیین وزن مولفه ‌های تدریس برای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه ‌های کشور بر اساس مدل فرایند تحلیل سلسله ‌مراتبی (A.H.P)،” آموزش عالی ایران، vol. 3، no. 4 (پیاپی 12)، pp. 143–168، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button