مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,056
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی: مطالعه موردی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 استادان ارکان اصلی دانشگاه ها هستند و ارتقا کیفیت عملکرد آن ها, منجر به ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه ها می شود. از فرایندهایی که به منظور این ارتقا کیفیت انجام می شود, ارزشیابی مدرس است. این مطالعه با هدف تعیین و ارزیابی عوامل موثر بر کیفیت تدریس اعضای هیات علمی, روشی را برای ارزشیابی آن ارائه کرده است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کارشناسی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1395 بوده است که نظراتشان را درباره 50 نفر از اعضای هیات علمی این دانشکده بیان کرده اند. به ازای هر عضو هیات علمی تعداد 6 نفر از دانشجویان به صورت تصادفی انتخاب شدند که بر این اساس تعداد 300 پرسش نامه تهیه شد. روش مدل سازی معادلات ساختاری برای بررسی مدل اندازه گیری, مدل ساختاری و 6 فرضیه پژوهش به کار گرفته شد و تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار ایموس 22 انجام گرفت. پس از انجام آزمون های مناسب برای تایید مدل و محاسبه ضریب های رگرسیونی استاندارد شده, متغیر توانایی علمی بیش ترین تاثیر و متغیر رعایت نظم و مقررات آموزشی کم ترین تاثیر را بر روی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دارا شدند. یافته ها نشان داد که دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی رضایت دارند. در پایان پیشنهادهایی به منظور بهبود روش ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی ارائه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بامنی مقدم، محمد، و رفیعی، سعیدرضا. (1396). ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی: مطالعه موردی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی. اندازه گیری تربیتی، 8(29 )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/214663/fa

    Vancouver: کپی

    بامنی مقدم محمد، رفیعی سعیدرضا. ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی: مطالعه موردی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1396؛8(29 ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/214663/fa

    IEEE: کپی

    محمد بامنی مقدم، و سعیدرضا رفیعی، “ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی: مطالعه موردی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی،” اندازه گیری تربیتی، vol. 8، no. 29 ، pp. 1–22، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214663/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button