مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی میزان کاربست مولفه های تدریس اثربخش توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس رویکرد ارزشیابی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 190 | صفحه پایان 203

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مهمترین روش های بررسی کیفیت آموزش در نظام آموزش عالی, ارزیابی عملکرد تدریس اثربخش اعضای هیات علمی از طریق ارزشیابی دانشجویان است. پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان کاربست مولفه های تدریس اثربخش توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی, انجام گردید.روش بررسی: پژوهش حاضر در نیمسال اول سال تحصیلی97-1396با روش توصیفی- مقطعی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود که از بین آنها 291 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش تعیین شدند. ابزار مطالعه, پرسشنامه محقق ساخته تدریس اثربخش بود و تحلیل آماری داده ها با نرم افزار SPSS 20 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد اعضای هیات علمی از نظر کاربست هر شش مولفه تدریس اثربخش, در مجموع میانگین و انحراف معیار 83.82±13.02 را از مجموع 120 نمره کسب کردند. بر اساس جدول استاندارد مطلوبیت طراحی شده, عملکرد تدریس اثربخش اعضای هیات علمی, در مجموع در حد نسبتا مطلوبی بوده است و به تفکیک مولفه ها, در مولفه های طراحی تدریس, اجرای تدریس, مدیریت کلاس و ارزشیابی در حد نسبتا مطلوب و در مولفه های روابط انسانی و ویژگیهای مطلوب شخصیتی, در حد مطلوب بوده است.نتیجه گیری: در مجموع نتایج پژوهش حاضر بیانگر عدم مطلوبیت عملکرد کلی تدریس اثربخش اعضای هیات علمی بوده است که بیانگر وجود ضعف ها و مشکلات جدی در عملکرد تدریس اثربخش استادان است. بر همین اساس ضروری است مقوله توانمندسازی آموزشی اعضای هیات علمی, مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسلامیان، حسن. (1397). ارزیابی میزان کاربست مولفه های تدریس اثربخش توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس رویکرد ارزشیابی دانشجویان. طب و تزکیه، 27(3 )، 190-203. SID. https://sid.ir/paper/34296/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامیان حسن. ارزیابی میزان کاربست مولفه های تدریس اثربخش توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس رویکرد ارزشیابی دانشجویان. طب و تزکیه[Internet]. 1397؛27(3 ):190-203. Available from: https://sid.ir/paper/34296/fa

    IEEE: کپی

    حسن اسلامیان، “ارزیابی میزان کاربست مولفه های تدریس اثربخش توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس رویکرد ارزشیابی دانشجویان،” طب و تزکیه، vol. 27، no. 3 ، pp. 190–203، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button