مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی درونی گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 154

چکیده

 سابقه و هدف: ارزشیابی درونی, فرآیندی سیستماتیک جهت جمع آوری و تحلیل اطلاعات به منظور تعیین فواید و مضرات یک برنامه و میزان حصول اهداف آن می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود ارزشیابی درونی در گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دو سال تحصیلی متوالی انجام شد. مواد و روش ها: این پژوهش توصیفی-مقطعی در کلیه گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 95-94 و 96-95 به انجام رسید. ابتدا داده های مربوط به هشت حوزه ارزشیابی درونی از طریق چک لیست ها و پرسشنامه ها جمع آوری و سپس وضعیت گروه ها در هشت حوزه ارزشیابی درونی در رابطه با استانداردها و نیز وضعیت کل گروه ها در دو سال متوالی تحصیلی تعیین شد. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS با تاکید بر آمارهای توصیفی (میانگین و محاسبه درصد امتیازات) مورد تحلیل آماری قرار گرفت. هم چنین نتایج ارزیابی در دو سال متوالی مقایسه و روند پویایی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که وضعیت اکثر حوزه ها در گروه های آموزشی بالینی نسبتاً مطلوب بوده است. بالاترین مطلوبیت در سال های 95-94 و 96-95 در حوزه دوره ها و برنامه های درسی 53/74 درصد و 66/78 درصد و دانش آموختگان 61/88 درصد بوده است. درصد امتیاز کل گروه های آموزشی بالینی در سال های 95-94 و 96-95 به ترتیب 22/64 درصد و 69/70 درصد بود. استنتاج: ارزشیابی درونی مستمر, منجر به استخراج نقاط قوت و ضعف گروه ها می شود که بر اساس نتایج آن, برنامه ریزی برای رسیدن به شرایط مطلوب تر توسط گروه ها صورت می گیرد و می تواند در دریافت تاییدیه پذیرش دستیار در گروه ها نقش داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی محلی، فروزان، عمویی، فتانه، رنجبر، منصور، مرادی، سیاوش، و خالق زاده آهنگر، حسین. (1397). ارزشیابی درونی گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 28(167 )، 145-154. SID. https://sid.ir/paper/45823/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی محلی فروزان، عمویی فتانه، رنجبر منصور، مرادی سیاوش، خالق زاده آهنگر حسین. ارزشیابی درونی گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1397؛28(167 ):145-154. Available from: https://sid.ir/paper/45823/fa

    IEEE: کپی

    فروزان صادقی محلی، فتانه عمویی، منصور رنجبر، سیاوش مرادی، و حسین خالق زاده آهنگر، “ارزشیابی درونی گروه های آموزشی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 28، no. 167 ، pp. 145–154، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/45823/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button