Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,370
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 26

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی یکی از فعالیت های مهم در فرایند آموزشی به شمار می آید. برای دستیابی به اهداف مهم ارزشیابی لازم است از یک سیستم ارزشیابی درست و اثربخش استفاده شود.روش: هدف مطالعه حاضر بررسی نظرات و میزان رضایت اساتید و دانشجویان کارشناسی پرستاری راجع به نحوه ارزشیابی بالینی بود. این مطالعه توصیفی در سال تحصیلی 90-1389 در یکی از دانشگاه های شهر تهران انجام شد. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی پرستاری در ترم تحصیلی 8-2 (217 نفر) و کلیه اساتید بالینی پرستاری (41 نفر) بودند که از این تعداد به ترتیب 197 و 29 نفر در مطالعه شرکت کردند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه نظرسنجی و فرم رضایت سنجی بود که روایی آن به صورت محتوایی و توسط صاحبنظران مورد تایید قرار گرفت. در نهایت داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS v.16 آنالیز شدند.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد اکثریت دانشجویان (%73.6) و اساتید (%75.9) روش فعلی ارزشیابی بالینی را از جهات مختلف نامناسب دانسته و با آن مخالف هستند. %59.9 دانشجویان و %37.9 اساتید از وضعیت فعلی ارزشیابی بالینی به شدت ناراضی بودند. %96.4 دانشجویان اظهار داشتند که نحوه ارزشیابی بالینی به گونه ای است که آنها هیچ بازخوردی در خصوص نقاط قوت و ضعف خود دریافت نمی کنند. همچنین اکثریت آنان (%79.6) اعتقاد داشتند ارزشیابی های فعلی بیانگر نظر شخصی استاد در مورد دانشجو است نه نشان دهنده عملکرد دانشجو.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه, ارزشیابی بالینی که متکی به یک فرم کلی بوده و بر اساس نظر شخص مربی و بدون قائده خاصی تکمیل شود؛ هم از نظر دانشجویان و هم از نظر اساتید کفایت لازم برای سنجش عملکرد بالینی دانشجویان را ندارد. لذا ضروری است با اعمال تغییرات اساسی در این روش و به کمک کاربرد سایر روش های ارزشیابی بالینی, به قضاوت دقیق تر و درست تری از عملکرد بالینی دانشجویان دست یافت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی پور، معصومه، و جلیلی، محمد. (1391). وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان. پژوهش پرستاری، 7(25)، 17-26. SID. https://sid.ir/paper/138098/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی پور معصومه، جلیلی محمد. وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان. پژوهش پرستاری[Internet]. 1391؛7(25):17-26. Available from: https://sid.ir/paper/138098/fa

    IEEE: کپی

    معصومه ایمانی پور، و محمد جلیلی، “وضعیت ارزشیابی بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری از دید اساتید و دانشجویان،” پژوهش پرستاری، vol. 7، no. 25، pp. 17–26، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا