مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

897
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزش CPR (مانکن و فیلم) بر دانش و عملکرد دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 14

چکیده

 مقدمه: آموزش احیا قلبی ریوی یکی از عناوین مهم در برنامه آموزش پرستاری است. دستیابی به موثرترین روش آموزش CPR هدف هر معلمی است.مواد و روش کار: این بررسی نیمه تجربی بوده که به منظور مقایسه تاثیر دو روش آموزش CPR بر آگاهی و عملکرد دانشجویان پرستاری سال اول انجام گرفت. نمونه پژوهش 30 دانشجوی پرستاری در هر گروه (مانکن و فیلم) بودند و از طریق نمونه گیری ساده تصادفی انتخاب شدند. یک گروه از طریق سخنرانی و مانکن CPR و گروه دیگر از طریق سخنرانی و فیلم CPR آموزش دیدند. بعد از 7 روز اطلاعات از طریق پرسشنامه و چک لیست جمع آوری گردید.یافته ها: نتایج نشان داد اکثریت (56.6 درصد) دانشجویان در روش سخنرانی و مانکن و 63.4 درصد در روش سخنرانی و فیلم بالاترین سطح آگاهی را در رابطه با CPR پایه کسب کرده بودند و ارتباط منی داری بین دو روش آموزشی وجود نداشت. هم چنین نتایج نشان داد اکثریت (56.7 درصد) دانشجویان در هر دو گروه عملکرد رضایت بخشی را کسب نموده بودند و ارتباط معنی داری بین دو گروه دیده نشد.بحث و نتیجه گیری: بر اساس درصد یافته های این مطالعه تفاوتی بین تاثیر دو روش آموزش CPR پایه وجود ندارد. بنابراین با توجه به کمبود مانکن CPR در دانشکده های پرستاری و بیمارستان ها, می توان آموزش CPR از طریق فیلم را نیز به عنوان روشی جایگزین نمایش روی مانکن پیشنهاد نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

منجمد، زهرا، حاجی امیری، پریوش، بابایی روچی، غلامرضا، و بیرامی، اشرف. (1385). مقایسه تاثیر دو روش آموزش CPR (مانکن و فیلم) بر دانش و عملکرد دانشجویان پرستاری. پژوهش پرستاری، 1(2)، 7-14. SID. https://sid.ir/paper/138397/fa

Vancouver: کپی

منجمد زهرا، حاجی امیری پریوش، بابایی روچی غلامرضا، بیرامی اشرف. مقایسه تاثیر دو روش آموزش CPR (مانکن و فیلم) بر دانش و عملکرد دانشجویان پرستاری. پژوهش پرستاری[Internet]. 1385؛1(2):7-14. Available from: https://sid.ir/paper/138397/fa

IEEE: کپی

زهرا منجمد، پریوش حاجی امیری، غلامرضا بابایی روچی، و اشرف بیرامی، “مقایسه تاثیر دو روش آموزش CPR (مانکن و فیلم) بر دانش و عملکرد دانشجویان پرستاری،” پژوهش پرستاری، vol. 1، no. 2، pp. 7–14، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138397/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button