مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان از وضعیت تحصیل در این رشته نوپا در ایران، یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: پرستاران متخصص بالینی از اعضای حیاتی سیستم خدمات بهداشتی هستند. دانش و مهارت آنان در کیفیت مراقبتی که بیماران دریافت می کنند بسیار تاثیرگذار است. در کشور ایران طی چند سال اخیر, آموزش پرستار متخصص بالین به صورت رسمی و آکادمیک در مقطع کارشناسی ارشد در چند دانشکده به صورت محدود انجام پذیرفته است. با توجه به نوپا بودن این رشته, تجارب دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته از جهت درک تجارب آنها در زمینه رشته تحصیلی شان مورد توجه قرار می گیرد. هدف این مطالعه بررسی کیفی درک دانشجویان پرستاری مراقبت ویژه نوزادان درباره وضعیت تحصیل در این رشته نوپا در کشور ایران می باشد.روش: در این مطالعه کیفی 8 دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان مورد مصاحبه نیمه ساختاری با نمونه گیری هدفمند قرار گرفتند. مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع داده ها ادامه یافت و سپس به روش تحلیل محتوا, تحلیل گردید.یافته ها: تجزیه و تحلیل یافته موجب ظهور 8 زیرمضمون و 2 مضمون اصلی گردید. زیرمضامین عبارت بودند از: ضرورت وجودی رشته, نگرش مثبت, آینده مشروط بر شرایط, الزام توانمندسازی حرفه ای, ناآمادگی شرایط بالینی برای پذیرش رشته, عدم تناسب کوریکولوم رایج, سرخوردگی بعد از ورود و قدرت تجربه بالینی. همچنین دو مضمون اصلی ابهام نقش و موفقیت مشروط از تلفیق زیرمضامین به دست آمد.نتیجه گیری: به نظر می رسد برای شرکت کنندگان لزوم تغییرات زیربنایی در حیطه های آموزش, مدیریت بالین و توانمندسازی حرفه ای را برای تضمین موفقیت رشته پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان ضروری می دانند و بدون این تغییرات آینده حرفه ای روشنی برای حیطه بالینی خود قایل نیستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نیک فرید، لیدا، و اشک تراب، طاهره. (1392). درک دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان از وضعیت تحصیل در این رشته نوپا در ایران, یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری، 8(29)، 37-46. SID. https://sid.ir/paper/138423/fa

Vancouver: کپی

نیک فرید لیدا، اشک تراب طاهره. درک دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان از وضعیت تحصیل در این رشته نوپا در ایران, یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری[Internet]. 1392؛8(29):37-46. Available from: https://sid.ir/paper/138423/fa

IEEE: کپی

لیدا نیک فرید، و طاهره اشک تراب، “درک دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان از وضعیت تحصیل در این رشته نوپا در ایران, یک مطالعه کیفی،” پژوهش پرستاری، vol. 8، no. 29، pp. 37–46، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138423/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button