مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پاسخ های بیانی کودکان 5.2 ساله فارسی زبان به آزمون تصویری بیان اسامی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 مقدمه: این پژوهش به منظور بررسی توصیفی پاسخ های کود کان فارسی زبان طبیعی 5.2 ساله به آزمون تصویری بیان اسامی در حجم نمونه ای مناسب از لحاظ آماری, انجام شد.مواد و روش ها: تعداد 60 کودک 5.2 ساله از 32 مهد کودک در شهر اصفهان به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده و مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده های به دست آمده از آزمون تصویری بیان اسامی, با استفاده از روش های آماری توصیفی (میانگین, انحراف معیار, حداقل و حداکثر نمرات, درصد پاسخ های صحیح) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند.یافته ها: این پژوهش نشان داد که آیتم های مربوط به مقوله «اعضای بدن» و «پوشاک», از بیشترین درصد پاسخ های صحیح در این گروه سنی برخوردارند. از طرفی آیتم های انتزاعی, آیتم هایی که اهمیت یا کاربرد کمی برایکودک در این سنین دارند و آیتم هایی که کودک تجربه اندکی از آنها دارد, همگی دارای درصدهای پایینی هستند.بحث و نتیجه گیری: آزمون بیان اسامی به خوبی نمی تواند توانایی بیان اسامی را در گروه سنی مورد مطالعه نشان دهد و دارای نواقصی چون کمی تعداد آیتم ها در اکثر مقولات و کیفیت نامطلوب بعضی از تصاویر است که باید اصلاح شود. همچنین با توجه به داده های این پژوهش می توان به ویژگی های اساسی ایتم های انتخابی جهت آموزش اسامی پی برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مدرس زاده، امین. (1389). بررسی پاسخ های بیانی کودکان 5.2 ساله فارسی زبان به آزمون تصویری بیان اسامی. پژوهش در علوم توانبخشی، 6(2)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/143917/fa

    Vancouver: کپی

    مدرس زاده امین. بررسی پاسخ های بیانی کودکان 5.2 ساله فارسی زبان به آزمون تصویری بیان اسامی. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1389؛6(2):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/143917/fa

    IEEE: کپی

    امین مدرس زاده، “بررسی پاسخ های بیانی کودکان 5.2 ساله فارسی زبان به آزمون تصویری بیان اسامی،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 6، no. 2، pp. 1–9، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/143917/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button