Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,530
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده یادگیری مهارت های عملی از دیدگاه دانشجویان سال سوم به بعد رشته های توانبخشی

صفحات

 صفحه شروع 1110 | صفحه پایان 1121

چکیده

 مقدمه: این مطالعه با هدف تعیین عوامل تسهیل کننده و بازدارنده یادگیری مهارت های عملی از دیدگاه دانشجویان سال سوم به بعد رشته های توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی از نوع مقطعی می باشد که کلیه دانشجویان سال سوم به بعد رشته های ارتوپدی فنی, فیزیوتراپی, گفتاردرمانی و کاردرمانی جهت ورود به مطالعه انتخاب شدند و پرسشنامه ای که حاوی 62 سوال در خصوص عوامل تسهیل کننده و بازدارنده موثر بر یادگیری مهارت های عملی بود استفاده گردید. سوالات به 8 حیطه تقسیم و بر مبنای مقیاس لیکرت و از کاملا موافقم= 5 تا کاملا مخالفم= 1 امتیازبندی گردید. داده ها در نرم افزار spss توسط آزمون های توصیفی و تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: 100 دانشجوی سال سوم به بعد با میانگین سنی 22.2±0.8 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. در حیطه عوامل تسهیل کننده آموزش مهارت های عملی, دانشجویان بیشترین موافقت (انتخاب گزینه کاملا موافقم و موافقم) را با حیطه ویژگی های تسهیل کننده مربیان (85%) و ارتباط بین مربی و دانشجو (85%) بیان نمودند. در حیطه عوامل بازدارنده, دانشجویان بیشترین موافقت را با حیطه امکانات ضعیف موجود بیمارستانی و دانشگاهی (76%) بیان نمودند.نتیجه گیری: مهمترین حیطه تسهیل کننده آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان, ویژگی ها و معیارهای خوب مربیان بود. لذا برنامه ریزی در جهت بکارگیری اساتید مجرب و آموزش های مداوم مربیان کم تجربه توصیه می گردد. مهمترین حیطه بازدارنده آموزش بالینی, عدم امکانات لازم در بخش ها و کلینیک ها بود. در نتیجه چنان چه کمبود امکانات و تجهیزات لازم در محیط بالینی را با یک برنامه ریزی مناسب جبران نماییم در کارآمد کردن دانشجویان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، علیرضا، فرقانی، سعید، و زراعت دوست، جعفر. (1392). بررسی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده یادگیری مهارت های عملی از دیدگاه دانشجویان سال سوم به بعد رشته های توانبخشی. پژوهش در علوم توانبخشی، 9(6)، 1110-1121. SID. https://sid.ir/paper/144118/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری علیرضا، فرقانی سعید، زراعت دوست جعفر. بررسی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده یادگیری مهارت های عملی از دیدگاه دانشجویان سال سوم به بعد رشته های توانبخشی. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1392؛9(6):1110-1121. Available from: https://sid.ir/paper/144118/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا طاهری، سعید فرقانی، و جعفر زراعت دوست، “بررسی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده یادگیری مهارت های عملی از دیدگاه دانشجویان سال سوم به بعد رشته های توانبخشی،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 9، no. 6، pp. 1110–1121، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا