مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت غیر بالینی خدمات در بیمارستان های آموزشی: سطح پاسخ گویی و اهمیت نسبی حوزه های مختلف آن

صفحات

 صفحه شروع 421 | صفحه پایان 432

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به گستردگی وظایف و نقش بیمارستان های آموزشی در ارتقای سطح سلامت جامعه, توجه به پاسخ گویی آنها به عنوان یکی از اهداف سه گانه هر نظام سلامت ضروری است, لذا در این مطالعه سطح و اهمیت حوزه های هشت گانه پاسخ گویی در بیمارستان های آموزشی از دیدگاه خانوارهای شهر مشهد بررسی شده است.روش بررسی: مطالعه حاضر توصیفی_ مقطعی بود. ابزار پژوهش, پرسشنامه ای استاندارد بود که توسط سازمان جهانی بهداشت جهت سنجش پاسخ گویی در بیمارستان ها تدوین شده است. تعداد 561 خانوار دارای سابقه مراجعه به بیمارستان های آموزشی, از طریق نمونه گیری چند مرحله ای از بین خانوارهای ساکن در دو منطقه منتخب شهر مشهد انتخاب شدند. تحلیل داده ها بر اساس الگوی سازمان جهانی بهداشت به تفکیک آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. یافته ها: حدود 50 درصد از خانوارها پاسخ گویی حوزه های مختلف را در بیمارستان های آموزشی خوب و خیلی خوب گزارش کردند. حوزه محرمانگی اطلاعات بهترین و حوزه کیفیت امکانات رفاهی و حمایت اجتماع و خانواده, بدترین عملکرد را از دیدگاه خانوارها داشتند. بیشترین و کمترین اهمیت به ترتیب به حوزه های کیفیت امکانات رفاهی و حمایت اجتماعی و خانواده تعلق داشت.نتیجه گیری: با توجه به پاسخ گویی نسبتا پایین حوزه های مختلف و وجود شکاف بین اولویت های خانوارها با عملکرد بیمارستان های آموزشی, توجه بیشتر سیاستگذاران به اولویت های بیماران ازجمله کیفیت امکانات رفاهی و ایجاد محتواهای آموزشی مرتبط برای فراگیران علوم پزشکی, همچنین ارزیابی دوره ای پاسخ گویی, می تواند در ارتقای پاسخ گویی بیمارستان های آموزشی مفید باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فضائلی، سمیه، یوسفی، مهدی، و ارشادنیا، زهرا سادات. (1396). کیفیت غیر بالینی خدمات در بیمارستان های آموزشی: سطح پاسخ گویی و اهمیت نسبی حوزه های مختلف آن. پیاورد سلامت، 11(4 )، 421-432. SID. https://sid.ir/paper/149756/fa

Vancouver: کپی

فضائلی سمیه، یوسفی مهدی، ارشادنیا زهرا سادات. کیفیت غیر بالینی خدمات در بیمارستان های آموزشی: سطح پاسخ گویی و اهمیت نسبی حوزه های مختلف آن. پیاورد سلامت[Internet]. 1396؛11(4 ):421-432. Available from: https://sid.ir/paper/149756/fa

IEEE: کپی

سمیه فضائلی، مهدی یوسفی، و زهرا سادات ارشادنیا، “کیفیت غیر بالینی خدمات در بیمارستان های آموزشی: سطح پاسخ گویی و اهمیت نسبی حوزه های مختلف آن،” پیاورد سلامت، vol. 11، no. 4 ، pp. 421–432، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149756/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button